Är det här ditt företag?
När viktig information saknas om ditt företag får ni färre kundkontakter. Kostnadsfritt första 30 dagarna!
Komplett bevakning av företag med UC Håll Koll
Bli direkt meddelad om förändringar görs för ditt förtag och stoppa bedragarna i tid vid en pågående bolagskapningLäs mer och skaffa ID –Skydd för företag!
Varan som skulle levereras men lastbil dök aldrig upp. Ringde dom 2 gånger för att höra om varför detta hänt. Jag fick 2 olika svar. Det ena telefonsamtalet sa att adressen var fel och att telefonnumret till mig var fel som lastbilschaffisen hade när han varit i närheten av där jag bor. Vilket inte stämmer, adressen var riktig och telefonnumret till mig var riktig vid kontroll. Det andra telefonsamtalet samma dag till dom så sa dom att dom haft problem med bakgaveln på deras lastbil så att man inte kunde leverera varan.
Så långsam hantering. Fick en möbelleverans som ”killarna på lagret” kört truckgafflarna igenom. Lastades av med den sidan nedåt lustigt nog. Chauffören sa att ”killarna på lagret” inte brydde sig och ”körde sönder så mycket”. Om man bara kunde välja så fanns väl inte DHL längre
Fruktansvärt dålig service. Paketet kom till terminalen i Luleå på torsdag. Fick ej hämta ut det där på fredag utan måste vänta tills på måndag då det körs ut till utlämningsstället.
Fick besked idag att ett paket som skickades från Umeå i torsdags ska komma till Kalix tidigast imorgon. DHL behöver alltså fyra arbetsdagar för att frakta ett paket 35 mil! Terminalen i Luleå verkar inte jobba för ögtryck direkt. Välj annan leverantör om möjligt.
Fruktansvärt dåligt i Luleå fastnar allt gods ringer man o eftelyser paket så möts man av arroganta människor Luleå är sämst i Sverige. Ingen uppdatering på godset. tummen ner
fruktansvärt långsamma transporter. obegriplig trackingsida som inte uppdateras när godset flyttas. ljuger om att ingen var hemma etc etc. byråkratiskt och omständligt och allmänt besvärliga att ha med att göra. Välj annat fraktsätt.
Paket var lovat före helg från säljare. Paket anlände fredag kl 07 till terminal i Luleå. Ingen avisering till mottagare trots att de fått e-post och mobilnr för sms. Behövde paketet innan helgen. Utkörning till ombud sker endast vissa dagar i veckan. Får det i bästa fall tisdag om jag inte kan och får hämta själv på måndag. Be er leverantör att anlita någon annan än Dhl.
Fick veta att liggtiden för paket är 6 dagar trots att det står 14 dagar på hemsidan. Fick reda på detta när paketet skickades tillbaka till avsändaren! Vid leverans av möbler fick jag veta att leverantören skulle höra av sig 30 minuter innan leverens. Hade istället 3 missade samtal (från hemligt nummer naturligtvis) när leverantörskillen stod vid min port, och åkte sedan iväg med mina saker. Använd inte DHL om ni kan undvika det!
Riktig långsamma och kundtjänsten är inte hjälpsam. Välj annat fraktsätt om möjligt.
Ska en medarbetare börja eller sluta?
Beställ innan kl 15 & vi levererar redan nästa dag! Skräddarsy just din tårta med valfri text & bild.Skapa tårta
Dhl Freight (sweden) AB
Hangarvägen 1
423 37 Torslanda
Dhl Freight (sweden) AB
Paketvägen 10
702 36 Örebro
Dhl Freight (sweden) AB
Fabriksgatan 54
702 23 Örebro
Dhl Freight AB
Skansvägen 22
195 72 Rosersberg
Verksamheten ingår i: | Dhl Freight (sweden) AB |
Organisationsnummer: | 556103-0437 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | DHL Nordic AB |
VD: | Robert Kenth Zander |
Bolaget registrerat: | 1972-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 52290 - Övriga stödtjänster till transport |
Personalen i Luleå verkar inte måna om att leverera paket snabbt. I detta fall var godset i Luleås terminal tidigt Onsdag. Utkörning till Hortlax utanför Piteå sker torsdagar och tisdagar. Inte fick de iväg paketet på torsdag till Hortlax utan ligger kvar över fredag, lördag, söndag och måndag tills utkörning på tisdag. Alltså nästan en vecka för att få iväg paket från Luleå till Hortlax utanför Piteå. Tala om slö och lusig service. Man vill undvika DHL om det går, tyvärr har man ibland inget fraktval utan det styrs av leverantören. Detta har hänt flera gånger så det måste vara något fel i logistiken.