Jag köpte en fabriksny Opel Insignia 2016 (Tjänstebil). Nu är det 2019 och tio (10) gånger har det inträffat att bilen inte starat och jag behövt bärga den till reparation. Under 2018 var min bil inlämna sammanlagt tre månader. Jag har under tiden jag ägt bilen lagt MASSOR av pengar på reparationer, bärgningar, taxi, etc.
Jag har berättat för Hedin bil att jag är missnöjd och att det kanske kan vara så att det är något fabrikationsfel på bilen och att jag kanske kan få en ny på garantin eller att jag kan få hjälp med min kraftigt undermåliga bil.
Men tyvärr har de inte visat något större intresse av att hjälpa mig ( För att vara rättvis ska jag säga att ett par medarbetare har varit riktigt hjälpsamma, men de flesta har varit otroligt nonchalanta)
Undvik helst Hedin, speciellt om du är företagskund. Gå till Volvo eller någon annan.
Om bilen funkar perfekt från början kanske du kan använda Hedin, men om något blir problem så är de helt ointresserade av att hjälpa dig. Tyvärr.
Läs mer...Köpte ny bil hos Hedins i Malmö, Jägersro.
Blev utlovad rekonditionering p.g.a. att bilen stått i skylten ett tag. När jag hämtade bilen såg jag att det inte var gjort. När jag fick hem bilen och tittade lite närmare så var den inte rekondad under huven heller. Ett tjockt dammlager av brun fin sand (?) låg kvar lite överallt.
De hade plockat ur luftkompressorn och tätningsmedlet som låg under golvet i bagagerummet. Nummerskylten fram var sned så jag demonterade den för att justera. Visade sig att fronten var sönderborrad efter misslyckat montage.
Instruktionsbok och servicebok fanns inte i bilen och saknades. Uppkoppling till OnStar-systemet visades inte vid köp.
Allt är påtalat i mail och telefonsamtal men möts av massiv tystnad.
Efter mycket tjat har jag fått luftkompressor med tätningsmedel men först ville de ha betalt för det, vägrade!
Instruktionsboken fick jag efter fem (5) månader men ingen servicebok.
Undvik Malmös säljare, speciellt den som säljer märket med "Bowtie" i fronten. Säljaren kör med säljtekniken: "men det visste jag inte, kan inte så mycket om det märket". Pratar bara om det kunden själv kan och har nämnt.
Försäljningschefen säger: "Hoppas vi kan lösa detta :-)" men sedan är det tyst.
Läs mer...Beställde utbyte av reservdel för en vecka sedan. Körde från Ystad till Malmö, Hedins bil, Jägersrovägen. Kom in till disken för serviceåtaganden. Fick beskedet ''vi har inte reservdelen, den finns i Italien''. Varför ringde man mig inte igår?
Läs mer...Totalt antal fordon: 2050
Senaste införskaffat: en Mitsubishi Space Star 1.8. Fordonet köptes 2004
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Hedin Stockholm Bil AB |
Organisationsnummer: | 556944-7492 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Hedin Mobility Group AB (publ) |
VD: | Morten Armann Westby |
Bolaget registrerat: | 2013-10-10 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 45110 - Handel med personbilar och lätta motorfordon |
Telefonformat för 040-671 11 00