Beställde kylskåpet med leverans, på Fredag 13/9, 3 dagar senare kom den med Postnord. Mycket bra! Ställde in kylen på 4 grader och snabbnedkylning. Väntade 1h så den hann bli kall, flyttade över maten från gamla kylen och lät den stå ca 5h, när jag öppnade kylen och skulle ta en vattenflaska så var det delvis is i den! Snabbnedkylningen ska stänga av sig själv efter 2h och symbolen hade släckts. Klockan var 21.00 och den gamla kylen var inte kvar. Justerade tempen till +6 grader och ställde in en termometer. På morgonen visade termometern -2 grader! Allt var fryst, och det var bara att kasta en massa mat! Sen försöka rädda resterande mat till grannar och min kylväska!
Försökte kontakta Mediamarkt kundtjänst men de har bara öppet på vardagar så jag gjorde en felanmälan via deras hemsida. På Måndag eftermiddag ringde jag dem igen och förklarade situationen. Fick ett telefonnummer till Samsung service (som inte fungerade, jag fick googla fram rätt nummer)! Fyllde i deras webbformulär om skadan. Den 21/9 efter flera dagars emailande med Samsung fick jag nog och kontaktade Mediamarkts kundtjänst igen och begärde återköp av varan! Enligt distansköplagen har man 14 dagar på sig att ångra köpet. De svarade att de inte kan ta skicka en returfraktsedel eller ta emot varan (erbjöd mig till och med att skjutsa tillbaka den själv) innan Samsung har gjort en felsökning! Kundtjänsten sa också att de inte gör återköp på kylskåpet pga. hygienskäl! Den var enligt dem använd! Då kontaktade min konsumentvägledare och hon sa att hygienskäl inte gäller vitvaror! Hon tyckte att Mediamarkt ska ersätta förstörd mat och skulle ha erbjudit återköp eller sett till att jag har ett kylskåp under tiden den nya repareras!
Jag kommer aldrig mer att köpa något från dem!
Läs mer...