Jag hade min bil inlämnad på service och missade tyvärr att läsa igenom kontraktet om vad som ingick.
Den främsta orsaken till att jag lämnade in bilen från början var för att byta bromsbelägg fram. Istället erbjöd de sig att byta skivor och belägg runt om bilen för att skivorna fram var lite "rostiga". Jag fick denna informationen via sms och fick en halvtimme på mig att svara. Varpå jag tackade nej, vänligt, men bestämt då jag visste att det inte var någon problem med skivorna eftersom dessa byttes för två år/4000 mil sedan (bilen var dessutom nybesiktad med ett bromsvärde på 2,8 fram). På eftermiddagen kommer jag in till Bilia, betalar 6900kr och går där ifrån. När jag sätter mig i bilen tänds varningslampan för beläggen igen så jag går in och frågar vad som har hänt. Då får jag svaret att de inte bytt beläggen eftersom jag tackade nej till att byta bromsarna runt om. Istället fick jag betala för en service jag inte begärt och som inte låg inom räckhåll enligt serviceboken.
Jag rekommenderar alla att hålla sig borta från detta stället. Jag kommer aldrig besöka dem igen.
Läs mer...Totalt antal fordon: 1275
Senaste införskaffat: en Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI. Fordonet köptes 2018
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Bilia Bmu AB |
Organisationsnummer: | 556046-5659 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Bilia AB |
VD: | Mats Joachim Lind |
Bolaget registrerat: | 1972-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 45110 - Handel med personbilar och lätta motorfordon |
Mobilformat för 0771-400 000