Telefonnummer
Stängt till 10:00
Verifiera idag
Ta kontroll över ditt företag och nå fler potentiella kunder
13 omdömen
Katastrof! Dom tar betalt för flera fraktkostnader på en order!
Snabbt o proffsigt skött
Katastrof. Jag beställde vitvaror av Bygghemma efter tidigare bra affärer. Jag blev lovad snabb leverans av säljare, vilket var avgörande eftersom vi var i en pågående renovering. Ugnen tycks sedan ha försvunnit hos speditören DSV och leveransen drog ut på tiden. Efter många turer levererades slutligen kyl och frys, men ingen ugn. Jag makulerade ordern, samt köpte ersättningsugn från annan leverantör. Nu till problemet: Bygghemma drar ut på att återbetala mig för den ugn som inte har levererats. Först svarar de inte på mitt mail om reklamation. Efter att ha kontaktat deras kundtjänst är jag nu informerad att de ska kolla på ärendet i nästa vecka. Vad är det här för verksamhet? Först tar ni betalt för varor och sedan när de inte levereras håller ni på pengarna? Jag kommer sprida order om er uselhet om ni inte löser det här omgående. Ordernummer: 6191595
Handla aldrig här. Om ni får problem med varan kommer bygghemma.se totalt ignorera detta. Jag reklamerade våran utemöbel för snart 4 månader sedan, inget svar. Jag ringer till dem om ärendet och de hänvisar till att jag skall bli uppringt av någon, tiden går och inget händer. Riktigt oseriös hantering utav kunder som har problem med deras produkter. När jag ringer upp för omkring 15e gången är det samma visa. Ingen som vill svara, ingen med ansvar som jag kan prata med. Om ni säljer varor som uppenbart är trasiga, ta ert ansvar och kommunicera med era kunder.
Varning!! Varning! handla aldrig på detta företag eller något annat företag som ingår i denna koncern där bland annat Golvpoolen och Trademax ingår. Jag köpte en handfatsblandare av dom. Fick den monterad av rörläggare 27/2. När den är monterad och vattnet sätts på så visar det sig att den läcker. anmäler till kundtjänst på morgonen 28/2. Får till svar att jag ska skicka in en video på kranen när vattnet är på. Får också veta att jag inte ska få någon ersättning för demontering och återmontage av blandaren, vilket jag inte godtar. Den 9/3 får jag detta svar: Ni kommer inom kort att få ett seperat mejl med retursedlar så ni kan skicka tillbaka den defekta blandaren. Viktigt att ni skickar tillbaka den i dess orginalkartong. När tillverkaren fått tillbaka blandaren och felsökt den så kommer vi att kreditera er för bladnaren om det är ett produktfel. Är det inte ett produktfel på blandaren så kommer vi att skicka tillbaka blandare till er. Då tillkommer fraktkostnad samt felsökningsavgift. Godtar inte detta. varför inte bara skicka en ny blandare och en retursedel på den gamla. Eller krediter för blandaren + kostnader för rörläggare. Det har nu gått 14 dager och jag sitter här fortfarande med en kran jag inte kan använda. Får mail med en massa tomma ord om att dom håller på att kontakta tillverkaren. Kommer aldrig att godta detta. anmäler dom snart till ARN.
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
1 663 160 tkr
33 041 tkr
2.0%
Ja
Ja
192
Org.nr.
556689-4282
Juridiskt namn
Bygghemma Sverige AB
Parent company
Bygghemma Group Nordic AB
Moms nummer
SE556689428201
VD
Ann Emma Caroline Pålsson
Registreringsdatum
2005-11-03
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch