Mitt paket ankom till terminalen i gammelstan den 16/8 och 17/8 står det att det är klart för transport, inget kommer den 23/8 står det återigen klart för transport nu i dag den 24/8 har jag ännu inte hört av transportbolaget som skall ta upp varan till Jokkmokk. Sist jag hade transport med DHL så stod mitt kylskåp nästan 3 veckor på terminalen i gammelstan innan jag fick det levererat.
tycker att det är orimligt att det ska ta två veckor, från att paketet lämnas till ombud, tills att mottagaren slutligen får sitt paket.
Kundtjänst lovade att det var ok att åka till terminalen gammeldtad och hämta paketet då vi skulle på semester, åkte dit men fick NEJ. Var tvungen skjuta på semestern pga detta, kommer undvika DHL i fortsättningen.
Fullständigt obegripligt varför man lastar ett uppenbart trasigt bord i Luleå och fraktar det 17 mil till Jokkmokk!! Välj andra sätt att frakta era varor om ni vill få dem levererade i tid och i helt skick!!!
Personalen i Luleå verkar inte måna om att leverera paket snabbt. I detta fall var godset i Luleås terminal tidigt Onsdag. Utkörning till Hortlax utanför Piteå sker torsdagar och tisdagar. Inte fick de iväg paketet på torsdag till Hortlax utan ligger kvar över fredag, lördag, söndag och måndag tills utkörning på tisdag. Alltså nästan en vecka för att få iväg paket från Luleå till Hortlax utanför Piteå. Tala om slö och lusig service. Man vill undvika DHL om det går, tyvärr har man ibland inget fraktval utan det styrs av leverantören. Detta har hänt flera gånger så det måste vara något fel i logistiken.
Varan som skulle levereras men lastbil dök aldrig upp. Ringde dom 2 gånger för att höra om varför detta hänt. Jag fick 2 olika svar. Det ena telefonsamtalet sa att adressen var fel och att telefonnumret till mig var fel som lastbilschaffisen hade när han varit i närheten av där jag bor. Vilket inte stämmer, adressen var riktig och telefonnumret till mig var riktig vid kontroll. Det andra telefonsamtalet samma dag till dom så sa dom att dom haft problem med bakgaveln på deras lastbil så att man inte kunde leverera varan.
Så långsam hantering. Fick en möbelleverans som ”killarna på lagret” kört truckgafflarna igenom. Lastades av med den sidan nedåt lustigt nog. Chauffören sa att ”killarna på lagret” inte brydde sig och ”körde sönder så mycket”. Om man bara kunde välja så fanns väl inte DHL längre
Fruktansvärt dålig service. Paketet kom till terminalen i Luleå på torsdag. Fick ej hämta ut det där på fredag utan måste vänta tills på måndag då det körs ut till utlämningsstället.
Fick besked idag att ett paket som skickades från Umeå i torsdags ska komma till Kalix tidigast imorgon. DHL behöver alltså fyra arbetsdagar för att frakta ett paket 35 mil! Terminalen i Luleå verkar inte jobba för ögtryck direkt. Välj annan leverantör om möjligt.
Dhl Freight (sweden) AB
Fabriksgatan 54
702 23 Örebro
Dhl Freight
Sofielundsgatan 3
753 23 Uppsala
Dhl Freight (sweden) AB
Boplatsgatan 4
213 76 Malmö
Dhl Freight (sweden) AB
Bangårdsgatan 9
553 03 Jönköping
Verksamheten ingår i: | Dhl Freight (sweden) AB |
Organisationsnummer: | 556103-0437 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | DHL Nordic AB |
VD: | Robert Kenth Zander |
Bolaget registrerat: | 1972-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 52290 - Övriga stödtjänster till transport |
Personalen på DHL terminalen i Gammelstad/Luleå (framförallt Kristina) var fantastiskt hjälpsam. Varan, (som var stor och otymplig) levererades snabbt och avtal hade gjorts upp att jag skulle få den inburen. Mycket nöjd med allt! Varan i perfekt skick vid leverans.