facebook_pixelElgiganten - Esbogatan 12, Kista | hitta.se
Hitta.se

Huvudkontor

Esbogatan 12 Karta

Leveransadress

Box 1264
164 29 Kista

Om Elgiganten

Elgiganten är verksam inom specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning och hade totalt 1 474 anställda 2020. Antalet anställda har minskat med 26 personer sedan 2019 då det jobbade 1 500 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1993. Elgiganten omsatte 13 484 898 000 kr senaste räkenskapsåret (2020).

Är det här ditt företag?

När viktig information saknas om ditt företag får ni färre kundkontakter. Kostnadsfritt första 30 dagarna!


Komplett bevakning av företag med UC Håll Koll

Bli direkt meddelad om förändringar görs för ditt förtag och stoppa bedragarna i tid vid en pågående bolagskapningLäs mer och skaffa ID –Skydd för företag!

Förbättra ditt företags kassaflöde

Elgiganten har 1.1 i betyg!

Elgiganten har betygsatts av 24 personer varav tio även lämnat en kommentar.
Innehållet i denna sektion är skapat av användare.

Skriv ett omdöme

1.1 /5

24 betyg. 10 kommentarer

SBS

för en vecka sedan

En man vigde en stor del av sin fritid till att försöka förmå Elgiganten att följa lagen, ty någon sådan strävan stod icke att finna. Efter många timmar i en telefonkö där han ständigt påminns om det språkligt katastrofala i att be någon ha överseende med att ”väntetiden är längre än väntat”, ett haveri redan där eftersom ingen rimligtvis kan veta det på förhand, får han kontakt med Elgigantens första frontlinje i förljugenhetens tjänst: -Hej! Vad kan jag lura på dig idag? -Hej! Det är redan gjort. Är det ok att kalla Er för tjuvar och bedragare? -Absolut inte! Då blir vi kränkta och kan börja gråta och sådant där! (Därefter kommer en väl inövad harang om att ”vi kommer nog inte längre i det här samtalet”) -Självfallet, jag förstår! Men är det ok att kalla tjuvar och bedragare för Er? -Ja det ska väl inte vara några problem, vi återkommer så fort vi kan, högst troligen aldrig. Sistnämnda skulle vi dock aldrig komma på tanken att säga då det vore att tala sanning, vilket kan leda till allergisk chock. (Följt av ”jag förstår din frustration bla, bla...) -Tack det var nog allt. Hejdå på Er!

ILDIKO F.

för 2 veckor sedan

Fruktansvärt företags policy. Ringt minst 20 ggr efter en återbetalning, alla har lovat att ringa tillbaka ingen har gjort ännu men tv apparaten har Philips hämtat redan i januari. Två gånger avbröts samtalen. Jag hoppades att de skulle ringa tillbaka, men nej.Det tar tid och mycket energi. Elgiganten nonchalerar sina kunder helt enkelt.

CAROLINA L.

för en månad sedan

VARNING!!! Urusel butik och kedja, då jag fortfarande inte blivit kompenserad för att butiken INTE uppgett att mobilen de sålde INTE är googlekompatibel. Butiken i ENKÖPING. Otrevliga säljare som bara vill få bort en från butiken och återkommer inte mer än på sms att de inte kan hjälpa till.

KENT N.

för 2 månader sedan

Usel logistikkompetens Beställde ljudanläggning på Black Friday med extra kostnad för expresslev 2-4 arbetsdagar. Därefter har jag fått fyra nya leveransbesked och i skrivande stund är vi framme vid 14 januari. Sätter förtroendet på spel måste jag erkänna. Ovanstående text skickade jag in som recension på aktuell produktsida med bl a insändare med liknande erfarenhet . Döm om min förvåning när Elgiganten svarar att de nekar publicera den! Elgiganten har mycket att jobba med när det gäller företagskulturen. Öviken

RICHARD F.

för 2 månader sedan

Beställde en vara i god tid innan jul den efter två veckor när jag ringer och undrar när vara ska dyka upp får jag höra 29 januari! Makulerade ordern direkt och vände mig en seriösare firma som håller leveransdatumen

Håkan B.

för 2 månader sedan

Har försökt få leveransbesked på en vara som beställdes via nätet. Vid beställningstillfället fanns varan i lager, vilket den inte gör nu. Inget telefonnummer, ingen epost, en chatt med en oduglig bot. Ingen mänsklig kontaktyta. Handla aldrig av Elgiganten på nätet.

John Å.

för 3 månader sedan

Elgiganten är en katastrof! 6/9 2020 Gör beställning av spis, kyl och köksfläkt via hemsidan med leverans onsdag 30/9. Får flertalet sms om att leverans ska ske kl 10-16, 30/9. Får sms om att fläkten ej kan levereras 30/9, ny leverens 5/10. Får sedan telefonsamtal om att fläkten ej kan levereras 5/10 utan den blir ytterligare försenad till den 12/10. 30/9 2020 Leverans av kyl/spis sker inte, ringer kundtjänst och får nytt leveransdatum av kyl/spisen, 5/10 vilket sker. 12/10 2020 Ca 07.30-08.00 får jag två samtal som jag missar p g a att jag sitter på älgpass. Upptäcker ca 09.30 två missade samtal och ringer upp, visar sig vara transportören som ej kan leverera, erbjuder mig att hämta upp själv på annan ort. Nekar detta - har beställt med hemleverans och följt leveransvillkoren att vara tillgänglig mellan angivna tider. 29/10 2020 Tre veckor senare ringer kundtjänst! Nytt leveransdatum blir 23/11 p g a att jag är på resa. Får sms om leverans den 23/11 mellan 10-19. 23/11 2020 Ingen leverans av fläkt ske. SUCK! Orkar inte ringa till kundtjänst på kvällen. 24/11 2020 Ringer kundtjänst på morgonen, talar med någon som ska kolla upp och återkomma inom någon timme. Hela dagen går och ca 18:00 ringer kundtjänst tillbaka men när jag svarar så bara tutar det i luren och inget samtal kopplas upp. Försöker att ringa tillbaka... Men det går ju inte p g a Black Friday och att många ringer och ställs ej i kö. Får strax efter ett sms att kontakta kundtjänst... SUCK... Prövar igen, men samma svar och ställs ej i kö. 25/11 2020 Efter ett 10-tal försök att ringa till kundtjänst kommer jag äntligen fram. (Prövar även via chatten några gånger men det fungerar ju inte heller p g a för hög belastning/Black Friday.) Nu erbjuds jag en ny leveranstid… tro det eller ej - det blir den 28/12!!!!!!! Alltså allvarligt talat, det här är under all kritik. 6/9 gör jag beställningen med leverans 30/9, det misslyckas flertal gånger av olika anledningar och nu snart tre månader senare ska ytterligare ett försök göras.... Jag beställer på internet med hemkörning en hel del, men jag har aldrig varit med om något liknande. Jag har följt Elgigantens leveransvillkor och sett till att vara tillgänglig under de aktuella tiderna som angetts nu tre gånger, den 28/12 blir den fjärde gången. M a o är inte historian slut ännu… vi får väl se om de lyckas leverera den 28/12.

Matts B.

för 3 månader sedan

Elgiganten erbjuder möjlighet till Express hemleverans av varor 1-2 vardagar . Efter fem vardagar har jag fortfarande inte fått mina varor. När jag spårar leveransen får jag följande upplsyningar 23 nov 0154 lämnat terminal i Jönköping 23 nov 0515 ankommit terminalen i Mölnlycke och skickats vidare 23 nov 0959 ankommit terminalen i Mölnlycke och skickats vidare 24 nov 0847 ankommit terminalen i Mölnlycke och skickats vidare Jag har ställt frågor till robotar och fått fåniga svar Jag har mailat och ringt såväl Elgiganten som Bring som båda svarar att de inte har tid att svara på frågor. Urdåligt!

Pehr L.

för 4 månader sedan

Bedrövligt. Köpte en tvättmaskin som påstods ha 5 års garanti, men det gällde tydligen enbart med extra garanti mot extra kostnad. Nu försöker jag ringa för att köpa tilläggsgaranti men det går inte att komma fram. Har ringt fem gånger, prövat olika val (tryck 1, tryck 2 osv). Inte ens när jag väljer "vill köpa produkt" svarar någon. När jag väljer "har du köpt produkt och vill ha hjälp" får jag uppge varumärke för en rösttolkare och blir därefter hänvisad till leverantören. Hallå!! Ni lämnar ett års garanti och jag vill köpa en tilläggsgaranti som endast ni, Elgiganten, och inte leverantören ombesörjer. Sorgligt dåligt, 0 stjärnor från mig (om det varit möjligt)

Anki

för 5 månader sedan

Jag letar efter en specifik produkt på nätet. Ser att det finns kundrecensioner men när jag klickar kommer jag inte åt dem. Lätt irriterande, och när jag skulle försöka hitta ett sätt att kontakta dem för att påtala detta var det omöjligt. Nu hittar jag bara det här sättet men det hjälper mig ju inte. Det i sig gör mig så besviken att jag inte VILL handla av dem. Känns som de krånglar till det för mig med flit för att jag inte ska få tag i dem för att klaga. Okej att jag inte kommer åt recensionerna... det kanske är ett temporärt fel... eller mitt fel... men att inte kunna hitta ett smidigt sätt att fråga dem...

Ska en medarbetare börja eller sluta?

Beställ innan kl 15 & vi levererar redan nästa dag! Skräddarsy just din tårta med valfri text & bild.Skapa tårta

Din Tårta

Karta och andra adresser

Esbogatan 12, 164 74 Kista

Elgiganten har verksamhet på Esbogatan 12, Kista. 

Elgiganten har 145 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Kistaskontoret är Elgiganten AB - Vällingby i Vällingby.

Elgiganten gick med vinst (2020)

Elgiganten gick med vinst, 207 411 000 kr. Elgiganten ökade sin omsättning med 5,89% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 1 474 anställda, snittlönen har ökat 0%.

Användarbilder

Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 5MB)

Verksamhetsbeskrivningen för Elgiganten AB:

Bolaget skall bedriva utveckling, import, export och handel med hushållsapparater, vitvaror, radio, TV och musikanläggningar samt därtill hörande utrustning, persondatorer och tillbehör därtill, telefon- och mobiltelefonapparater och utrustning därtill, äga och förvalta fastigheter och värdepapper samt idka därmed förenlig verksamhet.

Verksamheten ingår i:

Elgiganten AB

Organisationsnummer:

556471-4474

Bolagsform:

Aktiebolag

Moderbolag:

Elkjöp Nordic AS

VD:

Bo Niclas Eriksson

Bolaget registrerat:

1993-10-01

F-skatt:

Ja

Momsregistrering:

Ja

Svensk Näringsgrensindelning - SNI:

47430 - Specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning

Branscher

Olika telefonformat

Telefonformat för 08-580 866 00