Bra bemötande då man väl hittat fram till personlig kontakt.
Jag betalade för hemleverans och inkoppling av ny tvättmaskin och bortforsling av den gamla maskinen. Montörerna satte den nya maskinen i hallen - och gick därifrån! En extrainkallad rörmokare kostade flera tusen kronor!
Ni krediter del av faktura men glömmer frakten på den krediterade varan som inte finns i lager!!!!!!
Till eltandborste skulle det vara ned extra borstar. De kom ej. Elgiganten säljer de inte ens. Inte så bra.
super företag
Fullständigt totalt omöjligt att komma i kontakt med sedan vi fått fel på en nyinköpt tv. Praktiskt att inte vara tillgängligt vid problem. Dessutom utlovades ett lägre pris på ett specialabonnemang men det har vi inte sett röken av. Elgiganten är definitivt ett avslutat kapitel med en så katastrofalt dålig och bristande intresse för kundservice. Nalle
Lämnade in en dator för garantirep den 15 juli. Den 28 juli 13 DAGAR senare får jag sms att datorn är på verkstad. (När jag skickar prylar mellan Enköping och Helsingör når försändelsen Helsingör före 12.00 dagen efter om jag skickar med FedEx före 12.00 och då har godset passerat Orly-flygplatsen under natten). Den 2 augusti får jag ett sms med samma innehåll. Fem minuter senare får jag ett sms som säger att reservdelar beställts, det tog alltså fem minuter av all ti att konstatera. Den 26 augusti får jag exakt samma meddelande. Det går inte att spåra arbetet trots att det finns en sådan funktion på hemsidan. Jag förstår att det för tillfället inte fungerar då ni saknar en ansvarig för service, men hoppas att det för företagets överlevnad tillsätts en sådan å det snaraste. NI BEHÖVER OMEDELBAR HJÄLP!
Beställde en 3-fas induktionsspis i butiken i Sickla. Den spis som senare levererades var en 1-fasspis. Inte bra, men fel kan ju faktiskt inträffa. Detta ska väl vara lätt att lösa, eller? Att reklamera den felaktigt levererade spisen visade sig vara rena mardrömmen. Elgiganten gör sig nära nog omöjliga att nå. De gömmer sin epostadress och mejl till den gömda adressen ignoreras, deras "chat" är ett primitivt datorprogram (men man kan nå en människa med envishet och väntan) och deras telefonfunktion har inget knappval som ens kommer i närheten av "reklamation". Men jag är envis, så till sist får jag dem att ringa mig efter att ha knappvalt att prata med en säljare. Jag är då redan ganska irriterad, och den jag pratar med försöker få det till att jag gjort fel, och påstår bl a att alla induktionsspisar i hela världen är 1-fas, alltså har de inte levererat fel. Men jag blir efter långt tjafs lovad hämtning (en lördag 10 dagar efter detta samtal) av den oanvändbara spisen samt omgående kreditering. Överenskommelsen skulle bekräftas per epost. Detta var 11 dagar innan dessa rader skrivs, och nu svarar de inte på några kontaktförsök (mejl ignoreras som skrivet). Några dagar senare har de återbetalat 599:- av 11.591:-. De har behållit pengar för transport, för bortforsling av gammal spis (som de ej utfört) och för den felaktiga spisen. Ytterligare några dagar senare får jag sms där hämtdagen bekräftas, men 3 minuter efter detta sms kommer ett sms till där de också ska hämta en annan senare tid. De kom inte den första tiden, och vi har inte för avsikt att åka ut till stugan en 3:e gång i väntan på dem. Vi har nu en låst situation där Elgiganten obstruerar något som borde vara ett rutinärende. Det är skyldiga oss ca 15.000:- för spis och alla kostnader som de orsakat. Våra krav torde komma att öka innan detta är helt över. Det är verkligen trist att svenska myndigheter tillåter företag att uppföra sig så här! Jag tror Elgiganten från ett rent vinstperspektiv gör rätt eftersom de vet att många sväljer förtreten och låter sig blåsas. Då och då åker de på juridiskt kunniga som vi, och då tvingas de följa lagen. PS. Vi har till sist en fungerande spis som vi köpt av ett annat företag. Vi har stuvat in Elgigantens spis i vårt garage.
När man använder Bring bör man följa upp dessa transporter. Vi skulle få levererat på en dag. Info om trspt sa att bilen var packad klockan 15. Sedan kommer det upp ett nytt info att problem hade skett med transportbilen. Leverans skulle sedan ske snarast. Efter flera samtal till Bring bortkopplad en gång och vidarekopplad eftersom det var en speciell avdelning som hade hand om Elgiganten. Väl framme så ville jag ha besked vad "snarast" innebär. Men svaret var att dom hann nog inte leverera igår. Nu har jag väntat på besked från Bring vad som händer och hur länge vi ska passa. Blev lovad att de skulle höra av sig vad som sker. Vad händer - ingenting! Besviken. Annars bara toppbetyg till Elgiganten Norrtälje. Så 1an är till Bring och Norrtälje får en 5a
Elgiganten AB - Ph Mölndal
Arenaslingan 14
431 61 Mölndal
Elgiganten
Gunnestorpsgatan 7
521 40 Falköping
Elgiganten Phonehouse
Östra Boulevarden 42
291 31 Kristianstad
Elgiganten
Hemvägen 15
441 39 Alingsås
Verksamheten ingår i: | Elgiganten AB |
Organisationsnummer: | 556471-4474 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Elkjöp Nordic AS |
VD: | Bo Niclas Eriksson |
Bolaget registrerat: | 1993-10-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 47430 - Specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning |
kan inte få telefonkontakt, uselt!