Bolaget skall ha till ändamål för sin verksamhet -främja deras gemensamma intressen, med syfte att öka konsumtionen av bageri- och konditoriprodukter i Sverige samt att stärka deras lönsamhet - genom kollektiv marknadsföring göra yrket som bagare & konditor attraktivt samt generellt höja statusen för yrket. -mot ersättning tillhandahålla tjänster av ekonomisk, teknisk och juridisk art och i form av marknadsföring, marknadsaktiviteter, samarbetsavtal i syfte att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för bolagets kunder -bedriva informations och upplysningsverksamhet samt utgivning av publikationer i syfte att främja företagsamheten och utvecklingen av bageri - och konditoribranschen. -arrangera seminarier och kurser i aktuella ämnen såsom affärsutveckling. Omvårdsanalys, trender i syfte att skapa nya affärsmöjligheter för bolagets kunder. -genom informations- och utbildningsåtgärder främja den svenska konsumtionen av bröd samt att få detta syfte och i samråd med näringsfysiologisk och annan vetenskaplig expertis tillse att konsumenten erbjuds ett gott, näringsrikt och varierat brödsortiment -genomföra kollektiva reklamåtgärder för hela cerealieproduktionen -upprätthålla kontakter med motsvarande organisationer i andra länder i enlighet med styrelsens direktiv - i samarbete med Livsmedelsföretagen följa det svenska och internationella lagstiftningsarbetet rörande branschens produkter samt härom fortlöpande informera bolagets kunder. -samt diva annan med samma ändamål förenlig verksamhet.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 12 386 | 8 627 | 6 109 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -6 854 | -7 277 | -9 571 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -6 370 | 44 905 | 3 923 |
Årets resultat (tkr) | -74 | 33 004 | 3 742 |
Summa tillgångar (tkr) | 132 544 | 140 072 | 98 938 |
Antal anställda | 5 | 5 | 5 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 12 386 | 8 627 | 6 109 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -6 854 | -7 277 | -9 571 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -6 370 | 44 905 | 3 923 |
Årets resultat (tkr) | -74 | 33 004 | 3 742 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 124 285 | 85 008 | 86 951 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 8 259 | 55 065 | 11 988 |
Tillgångar (tkr) | 132 544 | 140 072 | 98 938 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 127 054 | 127 128 | 94 124 |
Obeskattade reserver (tkr) | 526 | 7 040 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 1 080 | 1 080 | 1 080 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 3 884 | 4 825 | 3 735 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 132 544 | 140 072 | 98 938 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 5 | 5 | 5 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 477 | 1 725 | 1 222 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -55.3% | -84.3% | -156.7% |
Soliditet | 96.1% | 94.4% | 95.1% |
Kassalikviditet | 202.3% | 1128.7% | 298.1% |
Sveriges Bagare Och Konditorer AB ingår i en koncern med 3 bolag. Koncernmoderbolag är Sveriges Bagare Och Konditorer. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-12.
Bolaget skall ha till ändamål för sin verksamhet -främja deras gemensamma intressen, med syfte att öka konsumtionen av bageri- och konditoriprodukter i Sverige samt att stärka deras lönsamhet - genom kollektiv marknadsföring göra yrket som bagare & konditor attraktivt samt generellt höja statusen för yrket. -mot ersättning tillhandahålla tjänster av ekonomisk, teknisk och juridisk art och i form av marknadsföring, marknadsaktiviteter, samarbetsavtal i syfte att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för bolagets kunder -bedriva informations och upplysningsverksamhet samt utgivning av publikationer i syfte att främja företagsamheten och utvecklingen av bageri - och konditoribranschen. -arrangera seminarier och kurser i aktuella ämnen såsom affärsutveckling. Omvårdsanalys, trender i syfte att skapa nya affärsmöjligheter för bolagets kunder. -genom informations- och utbildningsåtgärder främja den svenska konsumtionen av bröd samt att få detta syfte och i samråd med näringsfysiologisk och annan vetenskaplig expertis tillse att konsumenten erbjuds ett gott, näringsrikt och varierat brödsortiment -genomföra kollektiva reklamåtgärder för hela cerealieproduktionen -upprätthålla kontakter med motsvarande organisationer i andra länder i enlighet med styrelsens direktiv - i samarbete med Livsmedelsföretagen följa det svenska och internationella lagstiftningsarbetet rörande branschens produkter samt härom fortlöpande informera bolagets kunder. -samt diva annan med samma ändamål förenlig verksamhet.