Bolaget skall ha till ändamål för sin verksamhet -främja deras gemensamma intressen, med syfte att öka konsumtionen av bageri- och konditoriprodukter i Sverige samt att stärka deras lönsamhet - genom kollektiv marknadsföring göra yrket som bagare & konditor attraktivt samt generellt höja statusen för yrket. -mot ersättning tillhandahålla tjänster av ekonomisk, teknisk och juridisk art och i form av marknadsföring, marknadsaktiviteter, samarbetsavtal i syfte att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för bolagets kunder -bedriva informations och upplysningsverksamhet samt utgivning av publikationer i syfte att främja företagsamheten och utvecklingen av bageri - och konditoribranschen. -arrangera seminarier och kurser i aktuella ämnen såsom affärsutveckling. Omvårdsanalys, trender i syfte att skapa nya affärsmöjligheter för bolagets kunder. -genom informations- och utbildningsåtgärder främja den svenska konsumtionen av bröd samt att få detta syfte och i samråd med näringsfysiologisk och annan vetenskaplig expertis tillse att konsumenten erbjuds ett gott, näringsrikt och varierat brödsortiment -genomföra kollektiva reklamåtgärder för hela cerealieproduktionen -upprätthålla kontakter med motsvarande organisationer i andra länder i enlighet med styrelsens direktiv - i samarbete med Livsmedelsföretagen följa det svenska och internationella lagstiftningsarbetet rörande branschens produkter samt härom fortlöpande informera bolagets kunder. -samt diva annan med samma ändamål förenlig verksamhet.
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 10 010 | 12 024 | 12 386 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -10 079 | -8 988 | -6 854 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -4 252 | -8 396 | -6 370 |
Årets resultat (tkr) | -4 475 | -8 002 | -74 |
Summa tillgångar (tkr) | 120 782 | 125 453 | 132 544 |
Antal anställda | 5 | 5 | 5 |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 10 010 | 12 024 | 12 386 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -10 079 | -8 988 | -6 854 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -4 252 | -8 396 | -6 370 |
Årets resultat (tkr) | -4 475 | -8 002 | -74 |
TILLGÅNGAR | 2024-12* | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 113 385 | 118 538 | 124 285 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 7 397 | 6 915 | 8 259 |
Tillgångar (tkr) | 120 782 | 125 453 | 132 544 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-12* | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 114 576 | 119 052 | 127 054 |
Obeskattade reserver (tkr) | 526 | ||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 1 505 | 1 080 | 1 080 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 4 700 | 5 322 | 3 884 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 120 782 | 125 453 | 132 544 |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 5 | 5 | 5 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 002 | 2 405 | 2 477 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -100.7% | -74.8% | -55.3% |
Soliditet | 94.9% | 94.9% | 96.1% |
Kassalikviditet | 156.6% | 126.3% | 202.3% |
Sveriges Bagare Och Konditorer AB ingår i en koncern med 3 bolag. Koncernmoderbolag är Sveriges Bagare Och Konditorer. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-12.
Bolaget skall ha till ändamål för sin verksamhet -främja deras gemensamma intressen, med syfte att öka konsumtionen av bageri- och konditoriprodukter i Sverige samt att stärka deras lönsamhet - genom kollektiv marknadsföring göra yrket som bagare & konditor attraktivt samt generellt höja statusen för yrket. -mot ersättning tillhandahålla tjänster av ekonomisk, teknisk och juridisk art och i form av marknadsföring, marknadsaktiviteter, samarbetsavtal i syfte att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för bolagets kunder -bedriva informations och upplysningsverksamhet samt utgivning av publikationer i syfte att främja företagsamheten och utvecklingen av bageri - och konditoribranschen. -arrangera seminarier och kurser i aktuella ämnen såsom affärsutveckling. Omvårdsanalys, trender i syfte att skapa nya affärsmöjligheter för bolagets kunder. -genom informations- och utbildningsåtgärder främja den svenska konsumtionen av bröd samt att få detta syfte och i samråd med näringsfysiologisk och annan vetenskaplig expertis tillse att konsumenten erbjuds ett gott, näringsrikt och varierat brödsortiment -genomföra kollektiva reklamåtgärder för hela cerealieproduktionen -upprätthålla kontakter med motsvarande organisationer i andra länder i enlighet med styrelsens direktiv - i samarbete med Livsmedelsföretagen följa det svenska och internationella lagstiftningsarbetet rörande branschens produkter samt härom fortlöpande informera bolagets kunder. -samt diva annan med samma ändamål förenlig verksamhet.