Bolaget ska utveckla och tillhandahålla digitala utbildningslösningar, med särskilt fokus på spelbaserat lärande inom matematik för barn. Verksamheten inkluderar forskning, produktutveckling, försäljning och distribution av digitala läromedel samt därmed förenlig verksamhet.
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | |||
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -112 | -86 | -6 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -112 | -86 | -6 |
Årets resultat (tkr) | -112 | -86 | -6 |
Summa tillgångar (tkr) | 278 | 293 | 24 |
Antal anställda |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | |||
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -112 | -86 | -6 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -112 | -86 | -6 |
Årets resultat (tkr) | -112 | -86 | -6 |
TILLGÅNGAR | 2024-08* | 2023-08* | 2022-08* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 240 | 270 | |
Omsättningstillgångar (tkr) | 38 | 23 | 24 |
Tillgångar (tkr) | 278 | 293 | 24 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-08* | 2023-08* | 2022-08* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 121 | -67 | 19 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 300 | ||
Kortfristiga skulder (tkr) | 158 | 59 | 5 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 278 | 293 | 24 |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 0.0% | 0.0% | 0.0% |
Soliditet | 43.5% | -22.9% | 79.2% |
Kassalikviditet | 24.1% | 39.0% | 480.0% |
Akribian Edtech AB ingår i en koncern med 7 bolag. Moderbolag är Edument Group AB och koncernmoderbolag är Acsi Holding AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-08.
Bolaget ska utveckla och tillhandahålla digitala utbildningslösningar, med särskilt fokus på spelbaserat lärande inom matematik för barn. Verksamheten inkluderar forskning, produktutveckling, försäljning och distribution av digitala läromedel samt därmed förenlig verksamhet.