Bolaget har till föremål för sin verksamhet att, direkt eller indirekt, bedriva passagerartrafik på järnväg och därmed förenlig verksamhet längs följande sträckor: -'Botniabanan/Ådalsbanan Sundsvall-Umeå, - Stambanan Umeå-Luleå, - Tvärbanan Umeå-Lycksele, - Malmbanan Luleå-Kiruna - MittNabo Sundsvall-Åre-Storlien - Olofbanan Kiruna-Narvik, och - Haparandabanan Luleå-Haparanda.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 36 | ||
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 36 | -91 | |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 32 | -97 | -6 |
Årets resultat (tkr) | 25 | -97 | -6 |
Summa tillgångar (tkr) | 439 | 472 | 43 004 |
Antal anställda |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 36 | ||
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 36 | -91 | |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 32 | -97 | -6 |
Årets resultat (tkr) | 25 | -97 | -6 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 439 | 472 | 43 004 |
Tillgångar (tkr) | 439 | 472 | 43 004 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 432 | 407 | 43 004 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 7 | 65 | |
Skulder och eget kapital (tkr) | 439 | 472 | 43 004 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 100.0% | 0.0% | 0.0% |
Soliditet | 98.4% | 86.2% | 100.0% |
Kassalikviditet | 6271.4% | 726.1% | 0.0% |
Botniatåg AB ingår i en koncern med 5 bolag. Moderbolag är VR Östgötapendeln AB och koncernmoderbolag är VR-Yhtymä Oyj. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-12.
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att, direkt eller indirekt, bedriva passagerartrafik på järnväg och därmed förenlig verksamhet längs följande sträckor: -'Botniabanan/Ådalsbanan Sundsvall-Umeå, - Stambanan Umeå-Luleå, - Tvärbanan Umeå-Lycksele, - Malmbanan Luleå-Kiruna - MittNabo Sundsvall-Åre-Storlien - Olofbanan Kiruna-Narvik, och - Haparandabanan Luleå-Haparanda.