Aktiebolaget skall utföra beställningstrafik, resebyrå, handel med värdepapper samt därmed förenlig verksamhet.
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 6 448 | 3 482 | 1 044 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 441 | 585 | 87 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -20 | 377 | 57 |
Årets resultat (tkr) | 15 | 217 | 57 |
Summa tillgångar (tkr) | 9 629 | 5 856 | 1 651 |
Antal anställda | 3 | 2 | 1 |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 6 448 | 3 482 | 1 044 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 441 | 585 | 87 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -20 | 377 | 57 |
Årets resultat (tkr) | 15 | 217 | 57 |
TILLGÅNGAR | 2024-08* | 2023-08* | 2022-08* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 9 004 | 4 893 | 1 377 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 625 | 963 | 274 |
Tillgångar (tkr) | 9 629 | 5 856 | 1 651 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-08* | 2023-08* | 2022-08* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 442 | 427 | 210 |
Obeskattade reserver (tkr) | 99 | 99 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 6 732 | 4 265 | 1 154 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 2 355 | 1 066 | 287 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 9 629 | 5 856 | 1 651 |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 3 | 2 | 1 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 149 | 1 741 | 1 044 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 6.8% | 16.8% | 8.3% |
Soliditet | 5.3% | 8.5% | 12.7% |
Kassalikviditet | 26.5% | 90.3% | 95.5% |
Larsson Buss AB ingår i en koncern med 4 bolag. Koncernmoderbolag är Jl Marknad AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-08.
Aktiebolaget skall utföra beställningstrafik, resebyrå, handel med värdepapper samt därmed förenlig verksamhet.