Monocular tillhandahåller produkter och tjänster för visualiseringar i syfte att hjälpa i första hand filmskapare (och andra skapare av rörlig media). Vi använder oss av simuleringsteknik såsom Virtual Reality (VR) och så kallad förstärkt verklighet (AR). Visualiseringarna hjälper produktionen skapa en prototyp för den färdiga filmen innan inspelningen börjar.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 169 | 161 | 277 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -157 | -99 | 79 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -185 | -115 | 74 |
Årets resultat (tkr) | -185 | -115 | 74 |
Summa tillgångar (tkr) | 128 | 290 | 284 |
Antal anställda | 1 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 169 | 161 | 277 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -157 | -99 | 79 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -185 | -115 | 74 |
Årets resultat (tkr) | -185 | -115 | 74 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 25 | 257 | 120 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 102 | 33 | 163 |
Tillgångar (tkr) | 128 | 290 | 284 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | -94 | 91 | 145 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 188 | 189 | 96 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 34 | 11 | 43 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 128 | 290 | 284 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 1 | ||
Omsättning per anställd (tkr) | 277 | ||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -92.9% | -61.5% | 28.5% |
Soliditet | -73.4% | 31.4% | 51.1% |
Kassalikviditet | 300.0% | 300.0% | 379.1% |
Monocular tillhandahåller produkter och tjänster för visualiseringar i syfte att hjälpa i första hand filmskapare (och andra skapare av rörlig media). Vi använder oss av simuleringsteknik såsom Virtual Reality (VR) och så kallad förstärkt verklighet (AR). Visualiseringarna hjälper produktionen skapa en prototyp för den färdiga filmen innan inspelningen börjar.