Bolaget ska arbeta med gemensamma frågor som kan bidra till länkens förverkligande. Bolaget ska huvudsakligen handha sådana för parterna angelägna och övergripande informations-,samverkans- och påverkansuppgifter, som respektive Part eljest skulle ha handhaft ensamt, för att på ett rationellt och effektivt sätt kunna åstadkomma aktuell järnvägsutbyggnad. Bolagets syfte och ändamål ska vara att, med beaktande av de kommunalrättsliga principerna om likställighet, självkostnad och lokalisering, verka för och söka tillgodose Region Östergötlands, Regionförbundet Sörmlands samt Linköping, Norrköping, Nyköping, Oxelösunds, Trosa, Mjölby och Södertälje kommunernas intresse av att en ny järnvägsutbyggnad med dubbelspår och hastighetsstandard mellan Järna och Söder Linköping (kallad Länken) inom kortast möjliga tid kommer till stånd samt att densamma därvid erhåller den sträckning, utformningstandard och kvalitet mm, som dessa önskar.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 430 | 1 073 | 1 073 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 144 | -364 | -256 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 144 | -364 | -256 |
Årets resultat (tkr) | 144 | -364 | -256 |
Summa tillgångar (tkr) | 2 554 | 2 218 | 2 316 |
Antal anställda |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 430 | 1 073 | 1 073 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 144 | -364 | -256 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 144 | -364 | -256 |
Årets resultat (tkr) | 144 | -364 | -256 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 2 554 | 2 218 | 2 316 |
Tillgångar (tkr) | 2 554 | 2 218 | 2 316 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 563 | 419 | 783 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 1 990 | 1 799 | 1 533 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 2 554 | 2 218 | 2 316 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 10.1% | -33.9% | -23.9% |
Soliditet | 22.0% | 18.9% | 33.8% |
Kassalikviditet | 128.3% | 123.3% | 151.1% |
Bolaget ska arbeta med gemensamma frågor som kan bidra till länkens förverkligande. Bolaget ska huvudsakligen handha sådana för parterna angelägna och övergripande informations-,samverkans- och påverkansuppgifter, som respektive Part eljest skulle ha handhaft ensamt, för att på ett rationellt och effektivt sätt kunna åstadkomma aktuell järnvägsutbyggnad. Bolagets syfte och ändamål ska vara att, med beaktande av de kommunalrättsliga principerna om likställighet, självkostnad och lokalisering, verka för och söka tillgodose Region Östergötlands, Regionförbundet Sörmlands samt Linköping, Norrköping, Nyköping, Oxelösunds, Trosa, Mjölby och Södertälje kommunernas intresse av att en ny järnvägsutbyggnad med dubbelspår och hastighetsstandard mellan Järna och Söder Linköping (kallad Länken) inom kortast möjliga tid kommer till stånd samt att densamma därvid erhåller den sträckning, utformningstandard och kvalitet mm, som dessa önskar.