Bolaget har till föremål för sin verksamhet att genom erforderliga administrativa åtgärder söka åstadkomma en snabb och driftsäker järnväg mellan Oslo och Stockholm med en restid på högst tre timmar (nedan kallad "Järnvägsförbindelsen"). Bolaget är skyldigt att utföra de uppdrag som bolaget tilldelas gemensamt av Region Värmland, Region Örebro län, Karlstad kommun, Västerås kommun och Region Västmanland. Bolaget har till ändamål att verka för och söka tillgodose Region Värmlands, Region Örebro läns, Karlstads kommuns, Örebro kommuns, Västerås kommun och Region Västmanlands indresse av att Järnvägsförbindelsen förverkligas inom kortast möjliga tid och att Järnvägsförbindelsen därvid erhåller den sträckning, utformning, standard och kvalitet som Region Värmland, Region Örebro län, Karlstad kommun, Örebro kommun, Västerås kommun och region Västmanland önskar, med syfte att skapa största möjliga samhällsnytta. Bolaget ska följa de kommunalrättsliga principerna i 2 kap. och 8 kap. 3 c § kommunallagen.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 6 015 | 6 116 | 6 061 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -888 | 4 | 656 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -887 | 3 | 656 |
Årets resultat (tkr) | -337 | 1 | 388 |
Summa tillgångar (tkr) | 2 697 | 3 671 | 3 640 |
Antal anställda | 2 | 2 | 2 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 6 015 | 6 116 | 6 061 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -888 | 4 | 656 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -887 | 3 | 656 |
Årets resultat (tkr) | -337 | 1 | 388 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 2 697 | 3 671 | 3 640 |
Tillgångar (tkr) | 2 697 | 3 671 | 3 640 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 2 262 | 2 599 | 2 598 |
Obeskattade reserver (tkr) | 550 | 567 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 435 | 522 | 476 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 2 697 | 3 671 | 3 640 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 2 | 2 | 2 |
Omsättning per anställd (tkr) | 3 008 | 3 058 | 3 031 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -14.8% | 0.1% | 10.8% |
Soliditet | 83.9% | 81.6% | 82.6% |
Kassalikviditet | 620.0% | 703.3% | 764.7% |
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att genom erforderliga administrativa åtgärder söka åstadkomma en snabb och driftsäker järnväg mellan Oslo och Stockholm med en restid på högst tre timmar (nedan kallad "Järnvägsförbindelsen"). Bolaget är skyldigt att utföra de uppdrag som bolaget tilldelas gemensamt av Region Värmland, Region Örebro län, Karlstad kommun, Västerås kommun och Region Västmanland. Bolaget har till ändamål att verka för och söka tillgodose Region Värmlands, Region Örebro läns, Karlstads kommuns, Örebro kommuns, Västerås kommun och Region Västmanlands indresse av att Järnvägsförbindelsen förverkligas inom kortast möjliga tid och att Järnvägsförbindelsen därvid erhåller den sträckning, utformning, standard och kvalitet som Region Värmland, Region Örebro län, Karlstad kommun, Örebro kommun, Västerås kommun och region Västmanland önskar, med syfte att skapa största möjliga samhällsnytta. Bolaget ska följa de kommunalrättsliga principerna i 2 kap. och 8 kap. 3 c § kommunallagen.