Bolagets huvuduppgift är att bedriva information-, samverkan-, analys- och påverkansarbete för att få till stånd nya Ostkustbanans förverkligande. Bolaget ska drivas utan vinstsyfte, i enlighet med 2 kap. 7 § kommunlagen (1991:990) samt i övrigt följa de principer som gäller för kommunal verksamhet. Bolagets syfte och ändamål är att verka för utbyggnad av dubbelspår och snabbtågsstandard på Ostkustbanan, Gävle-Härnösand.
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 3 503 | 3 026 | 3 000 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 54 | -577 | -521 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 55 | -574 | -521 |
Årets resultat (tkr) | 55 | -574 | -195 |
Summa tillgångar (tkr) | 1 724 | 1 285 | 2 483 |
Antal anställda | 1 | 1 | 1 |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 3 503 | 3 026 | 3 000 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 54 | -577 | -521 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 55 | -574 | -521 |
Årets resultat (tkr) | 55 | -574 | -195 |
TILLGÅNGAR | 2024-12* | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 1 724 | 1 285 | 2 483 |
Tillgångar (tkr) | 1 724 | 1 285 | 2 483 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-12* | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 1 037 | 982 | 1 556 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 687 | 302 | 927 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 1 724 | 1 285 | 2 483 |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 1 | 1 | 1 |
Omsättning per anställd (tkr) | 3 503 | 3 026 | 3 000 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 1.5% | -19.1% | -17.4% |
Soliditet | 60.1% | 76.4% | 62.7% |
Kassalikviditet | 250.9% | 425.5% | 267.9% |
Bolagets huvuduppgift är att bedriva information-, samverkan-, analys- och påverkansarbete för att få till stånd nya Ostkustbanans förverkligande. Bolaget ska drivas utan vinstsyfte, i enlighet med 2 kap. 7 § kommunlagen (1991:990) samt i övrigt följa de principer som gäller för kommunal verksamhet. Bolagets syfte och ändamål är att verka för utbyggnad av dubbelspår och snabbtågsstandard på Ostkustbanan, Gävle-Härnösand.