Bolagets huvuduppgift är att bedriva information-, samverkan-, analys- och påverkansarbete för att få till stånd nya Ostkustbanans förverkligande. Bolaget ska drivas utan vinstsyfte, i enlighet med 2 kap. 7 § kommunlagen (1991:990) samt i övrigt följa de principer som gäller för kommunal verksamhet. Bolagets syfte och ändamål är att verka för utbyggnad av dubbelspår och snabbtågsstandard på Ostkustbanan, Gävle-Härnösand.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 3 000 | 3 001 | 3 000 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -521 | 58 | 675 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -521 | 58 | 675 |
Årets resultat (tkr) | -195 | 32 | 397 |
Summa tillgångar (tkr) | 2 483 | 2 926 | 3 042 |
Antal anställda | 1 | 1 | 1 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 3 000 | 3 001 | 3 000 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -521 | 58 | 675 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -521 | 58 | 675 |
Årets resultat (tkr) | -195 | 32 | 397 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 2 483 | 2 926 | 3 042 |
Tillgångar (tkr) | 2 483 | 2 926 | 3 042 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 1 556 | 1 751 | 1 719 |
Obeskattade reserver (tkr) | 326 | 310 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 927 | 849 | 1 013 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 2 483 | 2 926 | 3 042 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 1 | 1 | 1 |
Omsättning per anställd (tkr) | 3 000 | 3 001 | 3 000 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -17.4% | 1.9% | 22.5% |
Soliditet | 62.7% | 67.9% | 63.9% |
Kassalikviditet | 267.9% | 344.6% | 300.3% |
Bolagets huvuduppgift är att bedriva information-, samverkan-, analys- och påverkansarbete för att få till stånd nya Ostkustbanans förverkligande. Bolaget ska drivas utan vinstsyfte, i enlighet med 2 kap. 7 § kommunlagen (1991:990) samt i övrigt följa de principer som gäller för kommunal verksamhet. Bolagets syfte och ändamål är att verka för utbyggnad av dubbelspår och snabbtågsstandard på Ostkustbanan, Gävle-Härnösand.