Bolaget ska arbeta med utbildningskoncept för dator-, konsol- och mobilspelsutveckling och visuella effekter och postproduktion, samt produktion och publicering av interaktiv media och därmed förenlig verksamhet.
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 8 263 | 7 604 | 7 243 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 103 | 5 | 32 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 177 | 54 | 87 |
Årets resultat (tkr) | 119 | 14 | 93 |
Summa tillgångar (tkr) | 4 643 | 4 732 | 4 755 |
Antal anställda | 4 | 3 | 5 |
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 8 263 | 7 604 | 7 243 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 103 | 5 | 32 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 177 | 54 | 87 |
Årets resultat (tkr) | 119 | 14 | 93 |
TILLGÅNGAR | 2023-08* | 2022-08* | 2021-08* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 3 480 | 3 711 | 3 899 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 1 163 | 1 021 | 856 |
Tillgångar (tkr) | 4 643 | 4 732 | 4 755 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-08* | 2022-08* | 2021-08* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 1 492 | 1 373 | 1 359 |
Obeskattade reserver (tkr) | 602 | 600 | 617 |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 2 549 | 2 759 | 2 779 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 4 643 | 4 732 | 4 755 |
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 4 | 3 | 5 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 066 | 2 535 | 1 449 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 1.3% | 0.1% | 0.4% |
Soliditet | 41.5% | 38.1% | 37.9% |
Kassalikviditet | 45.6% | 37.0% | 30.8% |
Tension Education AB ingår i en koncern med 9 bolag. Koncernmoderbolag är Tension Graphics AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-08.
Bolaget ska arbeta med utbildningskoncept för dator-, konsol- och mobilspelsutveckling och visuella effekter och postproduktion, samt produktion och publicering av interaktiv media och därmed förenlig verksamhet.