Om Stockholms Stads Parkerings AB
Stockholms Stads Parkerings AB är verksam inom övriga stödtjänster till landtransport och hade totalt 75 anställda 2022. Antalet anställda har minskat med 6 personer sedan 2021 då det jobbade 81 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1978. Stockholms Stads Parkerings AB omsatte 689 222 000 kr senaste räkenskapsåret (2022).
Theresa N.
för mer än ett år sedan
Fint och proffsigt bemötande i kontakt med jouren. Ärendet utfördes snabbt av utskickad parkeringsvakt.
Hans P.
för mer än ett år sedan
Bolaget verkar leva i en förgången tid. Personal och system uppfyller inte dagens krav.
Tara S.
för mer än ett år sedan
Vidrigaste bolaget som öppet erkänner att det är ett vinstdrivande företag som endast vill driva in pengar. Betyder att man delar ut böter godtyckligt! Håll koll!
Wolfgang D.
för mer än ett år sedan
Dålig underhåll smutsig. Tror de inte vet vad som innebär "att hålla rent och snyggt. Smutsiga golv garage = hälsovådlig. Kv Sällheten Hornsberg
Björn-Erik B.
för mer än ett år sedan
Misär, vanvård och avgiftshöjning I början av 2021 aviserade Stockholm Parkering en hyreshöjning / avgiftshöjning. Detta trots grova missförhållanden i det garage jag parkerar i. Inte nog med att man som kund behöver stå ut med missförhållandena, som kund behöver själv ringa och upplysa Stockholms stads parkering att det ligger avföring, kanyler etc i garaget. * Inbrott och skadegörelse av parkerad bil. * Övervakningskameror ur funktion. * Mänsklig avföring ligger öppet på parkeringsytan i 4 dagar. (jag själv behövde ringa och klaga för att man skulle ta bort det) * Utrymmen i garaget används som pissoar. * Översvämning i avlopp. * Kanyler efter missbruk ligger och skräpar i garaget. * Behöver som betalande kund be missbrukare att lämna garaget. * Behöver som betalande kund ringa och felanmäla inbrott i låsta utrymmen i garaget. Efter att varit i kontakt med kundtjänst och sedan ledningen för Stockholm Parkering ( VD, Vice VD, Avdelningschef, Affärsområde inre) och frågat om de själv tycker att en hyreshöjning / avgiftshöjning är motiverat under dess missförhållanden och om deras kunder får den produkt och upplevelse de betalar för (kanyler, missbrukare, avföring etc)? Men deras svar är; Vi kan inte kompensera inte dig för våra tillkortakommanden.
Georgios G.
för mer än ett år sedan
Fick mycket snabb hjälp med min trasiga passeringskort, toppen!
Kristina D.
för mer än ett år sedan
Blev kopplad till tre olika personer. Skulle parkera i Bagarmossen på Storvretsvägen. Tog hem P-´Appen P-Stockholm . Skulle parkera Appen fungerade inte . Och parkerings automaten var avstängd ! ringdeoch blev kopplad till tre olika personer. Man s åt mig att gå till närmaste parkeringsautomat. Under tiden var jag rädd för att få parkeringsböter, Och varrför fungerade inte P-Stockholm. Vill man att vi bilister ska få parkerings böter ??? Det verkar nästa n så.
Lägg N.
för mer än ett år sedan
Ordet kundservice kan dem inte ens stava till, okunniga och otrevliga i telefon/mail, riktig översittar stil. Ska byta så fort jag får tag på något annat.
Christoffer
för mer än ett år sedan
Idag bytte ni appen som jag använt i flera år, när jag då måste logga in på nytt och återställa lösenord så GÅR DET INTE. Kommer endast in på webben där jag inte kan betala för parkering, endast se mina tidigare köp. Det går inte återställa via sms eller mail, jag får inte ens epost ifrån er när man trycker på återställ. Ringer er kundtjänst och hamnar på plats 29, med 45min väntetid. Efter 47min har jag plats 1 och när jag kommer fram så meddelar en automatisk tjänst att jag ska ange mitt personnummer och sedan meddelas att ni inte kan ta emot fler samtal idag och samtalet avslutas. Hur är det möjligt för Er att inte ta i beaktning att byte till nytt system kommer innebära problem, särskilt om systemet inte är stresstestat. Övertygad om att vi är MÅNGA med samma problem, och ni har inte ens förberedelse nog att ta in mer personal i kundtjänsten för att kunna serva era kunder.
Garage
för mer än ett år sedan
Samma som hyresvärdar i stockholm, dem tror sig kunna göra som dem vill när marknaden ser ut som den gör. Undvik!
Ditt företag? Syns i miljontals sökningar
Karta och andra adresser
Palmfeltsvägen 5, 121 62 JohanneshovStockholms Stads Parkerings AB har verksamhet på Palmfeltsvägen 5, Johanneshov.
Stockholms Stads Parkerings AB gick med vinst (2022)
Stockholms Stads Parkerings AB gick med vinst, 155 709 000 kr. Stockholms Stads Parkerings AB ökade sin omsättning med 10,92% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 75 anställda, snittlönen har minskat 0%.
Användarbilder
Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 20MB)
Fordon registrerade på Stockholms Stads Parkerings AB
Totalt antal fordon: 42
Senaste införskaffat: en Peugeot E-Partner. Fordonet köptes 2023
Verksamhetsbeskrivningen för Stockholms Stads Parkerings AB:
F��rem��let f��r det kommunala ��ndam��let med bolagets verksamhet ��r att dels f��rv��rva, uppf��ra och f��rvalta parkeringsanl��ggningar f��r bilar, dels i ��vrigt vidta ��tg��rder f��r f��rb��ttrade parkeringsf��rh��llanden samt f��rv��rva och inneha aktier i andra inom Stockholms stad verksamma parkeringsbolag. Det kommunala ��ndam��let med bolagets verksamhet ��r att avlasta Stockholms stads gatun��t och bidra till en ��kad framkomlighet i Stockholm.
Verksamheten ingår i: | Stockholms Stads Parkerings AB |
Organisationsnummer: | 556001-7153 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Stockholms Stadshus AB |
VD: | Sven Fredrik S��derholm |
Bolaget registrerat: | 1978-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 52219 - Övriga stödtjänster till landtransport |