LDV AB ska främst bedriva verksamhet i 3 affärsben: resor, handel och affärsutveckling. 1: Resor i form av tema- och upplevelseresor från Sverige till Italien. Främst inom segmenten golf, vin och mat, skidåkning samt andra kulturupplevelser. 2: Handel i form av import av konfektion, främst italienska varumärken från Italien till Sverige. 3: Konsultation i form av talarforum, föreläsningar, affärs- och verksamhetsutveckling, försäljning och konceptutveckling.
2023-09* | 2022-09* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 128 | 342 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -18 | -87 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -17 | -87 |
Årets resultat (tkr) | -17 | -87 |
Summa tillgångar (tkr) | 182 | 569 |
Antal anställda |
2023-09* | 2022-09* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 128 | 342 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -18 | -87 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -17 | -87 |
Årets resultat (tkr) | -17 | -87 |
TILLGÅNGAR | 2023-09* | 2022-09* |
---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | ||
Omsättningstillgångar (tkr) | 182 | 569 |
Tillgångar (tkr) | 182 | 569 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-09* | 2022-09* |
---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 66 | 63 |
Obeskattade reserver (tkr) | ||
Avsättningar (tkr) | ||
Långfristiga skulder (tkr) | ||
Kortfristiga skulder (tkr) | 116 | 506 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 182 | 569 |
2023-09* | 2022-09* | |
---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | ||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | ||
Löner till övriga anställda (tkr) | ||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | ||
Sociala kostnader (tkr) | ||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-09* | 2022-09* | |
---|---|---|
Antal anställda | ||
Omsättning per anställd (tkr) | ||
Personalkostnader per anställd (tkr) | ||
Vinstmarginal | -14.1% | -25.4% |
Soliditet | 36.3% | 11.1% |
Kassalikviditet | 156.9% | 112.5% |
LDV AB ska främst bedriva verksamhet i 3 affärsben: resor, handel och affärsutveckling. 1: Resor i form av tema- och upplevelseresor från Sverige till Italien. Främst inom segmenten golf, vin och mat, skidåkning samt andra kulturupplevelser. 2: Handel i form av import av konfektion, främst italienska varumärken från Italien till Sverige. 3: Konsultation i form av talarforum, föreläsningar, affärs- och verksamhetsutveckling, försäljning och konceptutveckling.