Bolaget säkerställer maximal effekt för stora och medelstora företags digitala marknadsföring och försäljning. Mer specifikt sker efter strategisk analys kraftfull och systematisk optimering av företags digitala satsningar i syfte att maximera avkastningen på investerat kapital. Vare sig målet gäller ökad effekt på branding eller business, om medlet för att realisera målet handlar om köpt, förtjänad eller ägd media, så genereras maximerad effekt genom optimering i samtliga digitala kanaler. Med basen i ledande kunskap inom digital marknadsföring och försäljning, i kombination med en intensiv passion för överlägsna resultat, maximeras ROI i mer handfasta genomlysningar av allt från sociala medier, display, SEO, SEM, FB-ads och DSP eller programmatic offsite: sajtoptimering, ABeller MV-testing och konverteringsoptimering onsite: eller för e-postmarknadsföring, appar och omnichannel för mer digital CRM, samt därmed förenlig verksamhet.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 13 109 | 17 582 | 17 911 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -582 | 1 171 | 2 944 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -456 | -19 167 | 2 938 |
Årets resultat (tkr) | 303 | -19 641 | -15 |
Summa tillgångar (tkr) | 9 518 | 6 609 | 9 046 |
Antal anställda | 3 | 11 | 12 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 13 109 | 17 582 | 17 911 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -582 | 1 171 | 2 944 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -456 | -19 167 | 2 938 |
Årets resultat (tkr) | 303 | -19 641 | -15 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 16 | 472 | 403 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 9 502 | 6 137 | 8 643 |
Tillgångar (tkr) | 9 518 | 6 609 | 9 046 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 1 089 | -29 | 1 612 |
Obeskattade reserver (tkr) | 760 | 466 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 8 429 | 5 879 | 6 968 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 9 518 | 6 609 | 9 046 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 3 | 11 | 12 |
Omsättning per anställd (tkr) | 4 370 | 1 598 | 1 493 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -4.4% | 6.7% | 16.4% |
Soliditet | 11.4% | 7.8% | 21.5% |
Kassalikviditet | 112.7% | 104.4% | 124.0% |
Moab Konsult AB ingår i en koncern med 9 bolag. Koncernmoderbolag är Brandbee Holding AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2021-12.
Bolaget säkerställer maximal effekt för stora och medelstora företags digitala marknadsföring och försäljning. Mer specifikt sker efter strategisk analys kraftfull och systematisk optimering av företags digitala satsningar i syfte att maximera avkastningen på investerat kapital. Vare sig målet gäller ökad effekt på branding eller business, om medlet för att realisera målet handlar om köpt, förtjänad eller ägd media, så genereras maximerad effekt genom optimering i samtliga digitala kanaler. Med basen i ledande kunskap inom digital marknadsföring och försäljning, i kombination med en intensiv passion för överlägsna resultat, maximeras ROI i mer handfasta genomlysningar av allt från sociala medier, display, SEO, SEM, FB-ads och DSP eller programmatic offsite: sajtoptimering, ABeller MV-testing och konverteringsoptimering onsite: eller för e-postmarknadsföring, appar och omnichannel för mer digital CRM, samt därmed förenlig verksamhet.