Aktiebolaget ska bedriva verksamt inom tre branscher: 1. Konsult inom företagsutbildning och kommunikation. Planering, design och skapande av företagsutbildning i alla former (klassrumsundervisning, e-learning, blended learning, spelifierad utbildning mm). Samt genomförande av utbildningar som instruktör. Planering, design och skapande av kommunikationsmaterial för företags interna eller externa kommunikation. Detta inkluderar skapande av film, foto, datoranimationer, illustrationer, presentationsmaterial, hemsidor, nyhetsbrev, sociala media och tryckt material (kortlekar, planscher, böcker mm). Branscher: Utbildningskonsult, kommunikation & grafisk design 2. Utvecklare av appar inom utbildning och spel. Design, kravställning, utveckling och test av appar för mobiler, surfplattor och datorer. Fokus är på UX-design och appar som stöder utbildning (både barn och vuxna, skola och företag) samt barns språkutveckling (m.h.a. ljudböcker högläsning och ockteater). Branscher: Design och utveckling av appar, samt försäljning av appar, handdockor, högtalare och böcker. 3. Konsult inom User Experience design. User Research, UX analysis, UX design och UX evaluation. Dvs hela UX-området från användartest, utvärdering, modellering av arbetsflöden, navigeringslösningar, Ui design, prototyper, mock-uper samt både kvantitativa och kvalitativa testmetoder. Både med egen konsultpersonal samt m.h.a underkonsult. Branscher: UX av appar, webbaserade lösningar, desktop-lösninga r, wearables mm.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 683 | 674 | |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 385 | -49 | -128 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 386 | -49 | -173 |
Årets resultat (tkr) | 250 | -49 | -43 |
Summa tillgångar (tkr) | 815 | 441 | 101 |
Antal anställda |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 683 | 674 | |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 385 | -49 | -128 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 386 | -49 | -173 |
Årets resultat (tkr) | 250 | -49 | -43 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 815 | 441 | 101 |
Tillgångar (tkr) | 815 | 441 | 101 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 277 | 27 | 26 |
Obeskattade reserver (tkr) | 84 | ||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 236 | 66 | |
Kortfristiga skulder (tkr) | 453 | 177 | 9 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 815 | 441 | 101 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) | 200 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 22.9% | -7.3% | 0.0% |
Soliditet | 41.4% | 6.1% | 25.7% |
Kassalikviditet | 179.9% | 249.2% | 1122.2% |
Aktiebolaget ska bedriva verksamt inom tre branscher: 1. Konsult inom företagsutbildning och kommunikation. Planering, design och skapande av företagsutbildning i alla former (klassrumsundervisning, e-learning, blended learning, spelifierad utbildning mm). Samt genomförande av utbildningar som instruktör. Planering, design och skapande av kommunikationsmaterial för företags interna eller externa kommunikation. Detta inkluderar skapande av film, foto, datoranimationer, illustrationer, presentationsmaterial, hemsidor, nyhetsbrev, sociala media och tryckt material (kortlekar, planscher, böcker mm). Branscher: Utbildningskonsult, kommunikation & grafisk design 2. Utvecklare av appar inom utbildning och spel. Design, kravställning, utveckling och test av appar för mobiler, surfplattor och datorer. Fokus är på UX-design och appar som stöder utbildning (både barn och vuxna, skola och företag) samt barns språkutveckling (m.h.a. ljudböcker högläsning och ockteater). Branscher: Design och utveckling av appar, samt försäljning av appar, handdockor, högtalare och böcker. 3. Konsult inom User Experience design. User Research, UX analysis, UX design och UX evaluation. Dvs hela UX-området från användartest, utvärdering, modellering av arbetsflöden, navigeringslösningar, Ui design, prototyper, mock-uper samt både kvantitativa och kvalitativa testmetoder. Både med egen konsultpersonal samt m.h.a underkonsult. Branscher: UX av appar, webbaserade lösningar, desktop-lösninga r, wearables mm.