Utveckling och försäljning av datorspel samt utbildning och konsultverksamhet Utveckling av datorspel sker i egen regi medan försäljning genomförs i samarbete med partners som äger digitala försäljnings- och distributionsplattformar. Utbildning och konsultverksamhet inom agila metoder genomförs för organisationer med syfte att hjälpa de att effektivisera sin egen mjukvaruutveckling.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 6 | 115 | 142 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -13 | 50 | 3 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -13 | 50 | 3 |
Årets resultat (tkr) | 30 | 2 | |
Summa tillgångar (tkr) | 140 | 153 | 178 |
Antal anställda |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 6 | 115 | 142 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -13 | 50 | 3 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -13 | 50 | 3 |
Årets resultat (tkr) | 30 | 2 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | |||
Omsättningstillgångar (tkr) | 140 | 153 | 178 |
Tillgångar (tkr) | 140 | 153 | 178 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 131 | 132 | 102 |
Obeskattade reserver (tkr) | 13 | 1 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 9 | 9 | 76 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 140 | 153 | 178 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -216.7% | 43.5% | 2.1% |
Soliditet | 93.6% | 92.4% | 57.7% |
Kassalikviditet | 1555.6% | 1700.0% | 234.2% |
Utveckling och försäljning av datorspel samt utbildning och konsultverksamhet Utveckling av datorspel sker i egen regi medan försäljning genomförs i samarbete med partners som äger digitala försäljnings- och distributionsplattformar. Utbildning och konsultverksamhet inom agila metoder genomförs för organisationer med syfte att hjälpa de att effektivisera sin egen mjukvaruutveckling.