Bolaget har till f��rem��l f��r sin verksamhet att inom Link��pings kommun initiera, v��rva, planera, marknadsf��ra, f��rs��lja, genomf��ra och f��lja upp arrangemang, events, kongresser, m��ssor, utst��llningar, kulturevenemang och andra evenemang samt sammanf��ra och utveckla event- och arrangemangsutbudet lokalt, nationellt och internationellt p�� lokala arenor och driva annan j��mf��rlig verksamhet samt att marknadsf��ra Link��pingsregionen som turistm��l. ��ndam��let med bolagets verksamhet ��r att med iakttagande av kommunal likst��llighets- och sj��lvkostnadsprincip p�� uppdrag av Link��pings kommun och p�� eget initiativ genomf��ra evenemang med mera i Link��pings kommun. Bolaget ska ocks�� p�� uppdrag av Link��pings kommun marknadsf��ra och utveckla Link��ping som bes��ks, evenemangs- och m��tesdestination genom att skapa upplevelser ��ret rund i samarbete med andra akt��rer. M��let ��r att f��rst��rka Link��pings position som destination j��mf��rt med ��vriga st��der. Efter kommunfullm��ktiges godk��nnande kan bolaget, f��r att fr��mja dessa ��ndam��l, ��ga aktier eller andelar i andra f��retag. Bolaget ska dock inte f��rv��rva, ��ga eller f��rvalta fastigheter.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 121 930 | 63 621 | 55 386 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 6 093 | 4 074 | -16 998 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 6 450 | 4 045 | -16 986 |
Årets resultat (tkr) | 437 | 100 | 14 |
Summa tillgångar (tkr) | 78 351 | 88 042 | 67 978 |
Antal anställda | 70 | 48 | 66 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 121 930 | 63 621 | 55 386 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 6 093 | 4 074 | -16 998 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 6 450 | 4 045 | -16 986 |
Årets resultat (tkr) | 437 | 100 | 14 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 1 294 | 891 | 881 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 77 057 | 87 151 | 67 097 |
Tillgångar (tkr) | 78 351 | 88 042 | 67 978 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 47 626 | 42 584 | 39 546 |
Obeskattade reserver (tkr) | 365 | 245 | |
Avsättningar (tkr) | 121 | ||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 30 239 | 45 213 | 28 432 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 78 351 | 88 042 | 67 978 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | 1 883 | 1 915 | 1 785 |
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | 26 457 | 18 840 | 20 540 |
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | 11 322 | 9 065 | 9 480 |
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 70 | 48 | 66 |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 742 | 1 325 | 839 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | 567 | 621 | 482 |
Vinstmarginal | 5.0% | 6.4% | -30.7% |
Soliditet | 61.1% | 48.6% | 58.2% |
Kassalikviditet | 252.4% | 191.5% | 234.4% |
Visit Linköping & Co AB ingår i en koncern med 43 bolag. Moderbolag är Linköpings Stadshus AB och koncernmoderbolag är Linköpings Kommun. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-12.
Bolaget har till f��rem��l f��r sin verksamhet att inom Link��pings kommun initiera, v��rva, planera, marknadsf��ra, f��rs��lja, genomf��ra och f��lja upp arrangemang, events, kongresser, m��ssor, utst��llningar, kulturevenemang och andra evenemang samt sammanf��ra och utveckla event- och arrangemangsutbudet lokalt, nationellt och internationellt p�� lokala arenor och driva annan j��mf��rlig verksamhet samt att marknadsf��ra Link��pingsregionen som turistm��l. ��ndam��let med bolagets verksamhet ��r att med iakttagande av kommunal likst��llighets- och sj��lvkostnadsprincip p�� uppdrag av Link��pings kommun och p�� eget initiativ genomf��ra evenemang med mera i Link��pings kommun. Bolaget ska ocks�� p�� uppdrag av Link��pings kommun marknadsf��ra och utveckla Link��ping som bes��ks, evenemangs- och m��tesdestination genom att skapa upplevelser ��ret rund i samarbete med andra akt��rer. M��let ��r att f��rst��rka Link��pings position som destination j��mf��rt med ��vriga st��der. Efter kommunfullm��ktiges godk��nnande kan bolaget, f��r att fr��mja dessa ��ndam��l, ��ga aktier eller andelar i andra f��retag. Bolaget ska dock inte f��rv��rva, ��ga eller f��rvalta fastigheter.