Bolaget skall bedriva kakelugnsmakeri, murnings- och plattsättningsarbeten samt utföra underhålls- och utvecklingstjänster inom flygindustrin.
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 622 | 1 785 | 1 466 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 292 | 220 | 212 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 224 | 221 | 210 |
Årets resultat (tkr) | 69 | 221 | 210 |
Summa tillgångar (tkr) | 2 145 | 2 245 | 880 |
Antal anställda | 1 | 1 |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 622 | 1 785 | 1 466 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 292 | 220 | 212 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 224 | 221 | 210 |
Årets resultat (tkr) | 69 | 221 | 210 |
TILLGÅNGAR | 2024-08* | 2023-08* | 2022-08* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 1 204 | 699 | 488 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 941 | 1 545 | 393 |
Tillgångar (tkr) | 2 145 | 2 245 | 880 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-08* | 2023-08* | 2022-08* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 676 | 607 | 386 |
Obeskattade reserver (tkr) | 150 | ||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 1 319 | 1 638 | 494 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 2 145 | 2 245 | 880 |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-08* | 2023-08* | 2022-08* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 1 | 1 | |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 622 | 1 785 | |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 18.0% | 12.3% | 14.5% |
Soliditet | 36.5% | 27.0% | 43.9% |
Kassalikviditet | 71.0% | 92.9% | 79.5% |
Wasaugnen AB är koncernmoderbolag i en koncern bestående av 2 bolag. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-08.
Bolaget skall bedriva kakelugnsmakeri, murnings- och plattsättningsarbeten samt utföra underhålls- och utvecklingstjänster inom flygindustrin.