Bolagets verksamhet ska vara att bedriva konsultverksamhet inom internationell handel såsom att erbjuda små och medelstora företag inom främst tjänstesektorn hjälp inom följande områden: Etablera sig utomlands. Skapa de nödvändiga kontakterna med myndigheter, kunder och representanter i det nya landet. Finna samarbetspartners såsom agenter och distributörer. Vara behjälplig vid kontraktsförhandlingar. Genomföra marknadsanalyser och bearbeta marknadsstrategier för den internationella expansionen. Bearbeta försäljningsstrategier samt bearbeta och analysera distributionskanallösningar för den nya marknaden. Bearbeta strategiska PR-planer för den nya marknaden, Analysera eventuellt behov av lokal produktanpassning. Vara behjälplig vid etableringen av strategiska allianser och eller partnerskap. Vara behjälplig vid företagsvärderingar och företagsackvisitioner. Organisationsfrågor. Strategisk IT och IS anpassning. Handel av varor inom babybranschen med avseende på assesoarer samt resetillbehör för nyblivna föräldrar. Denna del av verksamhet innebär import av varor från utlandet som sedan skall säljas i Skandinavien. Utbildning, primärt på engelska inom diverse affärsrelaterade ämnen såsom presentationsteknik, försäljningsteknik, interkurturell kommunikation och affärskommunikation samt därmed förenlig verksamhet.
2021-12* | 2020-12* | 2019-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 870 | 2 944 | 5 213 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -280 | 123 | 149 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -388 | 21 | 33 |
Årets resultat (tkr) | -388 | 21 | 33 |
Summa tillgångar (tkr) | 2 032 | 2 359 | 2 574 |
Antal anställda | 2 | 2 | 2 |
2021-12* | 2020-12* | 2019-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 870 | 2 944 | 5 213 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -280 | 123 | 149 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -388 | 21 | 33 |
Årets resultat (tkr) | -388 | 21 | 33 |
TILLGÅNGAR | 2021-12* | 2020-12* | 2019-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 248 | 294 | 339 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 1 783 | 2 066 | 2 235 |
Tillgångar (tkr) | 2 032 | 2 359 | 2 574 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2021-12* | 2020-12* | 2019-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 137 | 525 | 504 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 1 823 | 1 725 | 1 858 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 72 | 109 | 211 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 2 032 | 2 359 | 2 574 |
2021-12* | 2020-12* | 2019-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2021-12* | 2020-12* | 2019-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 2 | 2 | 2 |
Omsättning per anställd (tkr) | 435 | 1 472 | 2 607 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -32.2% | 4.2% | 2.9% |
Soliditet | 6.7% | 22.3% | 19.6% |
Kassalikviditet | 652.8% | 478.0% | 276.3% |
Bolagets verksamhet ska vara att bedriva konsultverksamhet inom internationell handel såsom att erbjuda små och medelstora företag inom främst tjänstesektorn hjälp inom följande områden: Etablera sig utomlands. Skapa de nödvändiga kontakterna med myndigheter, kunder och representanter i det nya landet. Finna samarbetspartners såsom agenter och distributörer. Vara behjälplig vid kontraktsförhandlingar. Genomföra marknadsanalyser och bearbeta marknadsstrategier för den internationella expansionen. Bearbeta försäljningsstrategier samt bearbeta och analysera distributionskanallösningar för den nya marknaden. Bearbeta strategiska PR-planer för den nya marknaden, Analysera eventuellt behov av lokal produktanpassning. Vara behjälplig vid etableringen av strategiska allianser och eller partnerskap. Vara behjälplig vid företagsvärderingar och företagsackvisitioner. Organisationsfrågor. Strategisk IT och IS anpassning. Handel av varor inom babybranschen med avseende på assesoarer samt resetillbehör för nyblivna föräldrar. Denna del av verksamhet innebär import av varor från utlandet som sedan skall säljas i Skandinavien. Utbildning, primärt på engelska inom diverse affärsrelaterade ämnen såsom presentationsteknik, försäljningsteknik, interkurturell kommunikation och affärskommunikation samt därmed förenlig verksamhet.