Skojarförretag. Tog över min tidigare leverantör ip-sweden. Utan att säga något så höjde det priset till det dubbla. Sa upp mitt abonnemang
Företaget svarar
för mer än ett år sedan
Hej!
Ett klassiskt missförstånd. Låt mig förklara :)
När vi förvärvade IP Sweden (junet.se/junet-forvarvar-ip-sweden) ville vi göra din flytt till oss så smidig som möjligt. Eftersom du hade kvartalsfakturering hos IP Sweden fick du det även hos Junet.
Vår kvartalsfakturering fungerar däremot lite annorlunda, då den är bunden till årets faktiska kvartal. IP Sweden fakturerade var tredje månad, orelaterat till årets kvartal.
Deras sista faktura behandlade maj-juli. Junets första faktura behandlade årets tredje kvartal (juli-sep), men eftersom du redan betalat för juli, och augusti var den första perioden vi fakturerade dig för, behandlades endast aug-sep i fakturan.
På fakturan kan det även utläsas: "Period: 22-08-01 - 22-09-30".
Det verkar som att du har misstolkat summan (abonnemangskostnaden x2) för din månadskostnad, vilket så klart inte är fallet - du har exakt samma pris som förut.
Hoppas detta bringade lite klarhet! :)
Vänlig hälsning,
Junet
Totalt antal fordon: 5
Senaste införskaffat: en BMW I4 EDRIVE40. Fordonet köptes 2024
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Junet AB |
Organisationsnummer: | 556677-5911 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
VD: | Hans Mattias Lind |
Bolaget registrerat: | 2005-03-10 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 61100 - Trådbunden telekommunikation |
Telefonformat för 0140-77 19 00