Möller Bil Sverige är återförsäljare med fullserviceanläggningar för Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA och Volkswagen Transportbilar. Vi har idag verksamhet på 12 orter i Mälardalsområdet och ca 650 medarbetare.
Kort väntetid. Erhöll en tydlig och enkel information.
lagar aldrig någonting, säger bara att det inte är fel på bilen för att datorn inte visar något. spelar ingen roll om du talar om vad som är fel och hur många ggr.
man behandlas som om man ljuger, lämna bilen till någon som kan istället...
Läs mer...1 juli kom en bärgningsfirma och hämtade min VW Passat, då den rasade kamkedjan även skadat motorn. Eftersom maskinskadeförsäkringen upphör att gälla efter 12 000 mil, har jag haft flera kontakter med både Möller Bil och VW centralt om någon form kompensation, där båda organisationerna har hänvisat till att jag ska ta upp frågan med den andra.
Anledningen till att bilen gick sönder i förtid (14 150 mil innan det hände) beror ju på ett kvalitetsproblem hos VW och inte på bristande service från min sida. En kamkedja av normalgod kvalitet håller en bils livslängd som bekant. Min bil var fullservad, senast på just auktoriserade Möller bil.
Utöver att jag förlorat 50-60 000 kr (värdet på bilen) fick jag betala felsökningsavgift 1 800 kr med 380 kronors avdrag som kompensation för att vi var tvungna att ta taxi till bostaden efter att bilen gått sönder. 380 kronor, det är ju snarare en förolämpning än goodwill i sammanhanget.
Läs mer...Bokade verkstadstid och servicen var bra. De ringde och kollade hur jag ville göra osv under tiden.
När jag sedan ska hämta bilen inser jag att kjolpaketet på bilen hängde löst. Vilket jag påpekade direkt till kundmottagaren, jag fick köra bilen in i verkstaden och en verkstadskille bekräftade att de kunde ha med att de använt fel lyftkran och att jag skulle få det åtgärdat.
När jag sedan har fått tid och lämnat in den får jag prata med verkstadschefen. Han menar att ”HELA” arbetsgruppen sett att kjolpaketet var trasigt innan, att jag hade andra skavanker på bilen som är helt ointressant i denna mening. Som att dom hade gått ihop och ”skyddat” varandra. Har de ingen skyldighet att vara ärliga?!!! Att bilen har en skavank på ett ställe betyder ikke! att den måste ha trasigt kjolpaketet. Logiken finns inte, men verkstadschefen menade att Han inte kommer stå för kostnaden för att laga detta, då Han anser att det inte är hans arbetslag som gjort något fel.
Tyvärr har jag inte tagit kort på bilen innan och efter. Men är fruktansvärt besviken och rekommenderar ALLA att ta kort på bilen INNAN man lämnar in den på MÖLLER BIL. För dom står inte för det dom har haft sönder! Om man ens har lust att lämna in den där. Vilket jag inte rekommenderar!
Läs mer...Bra men i jämförelse dyra på service och reparationer. Ca 10-15 % över konkurrenterna.
Totalt antal fordon: 1397
Senaste införskaffat: en Volvo V40 D2. Fordonet köptes 2017
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Möller Bil Sverige AB |
Organisationsnummer: | 556298-7510 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | möller Bil AS |
VD: | Marte Helleland |
Bolaget registrerat: | 1987-06-04 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 45110 - Handel med personbilar och lätta motorfordon |
Telefonformat för 019-20 55 00