Ownit är grymma. Inget snack om saken. Löser allt som går fel, och det är sällan saker strular
BRF bytte till Ownit. Ownit klarade inte av att aktivera tjänsten . Det tog fyra dagar för en tekniker att komma och då för att jag ringde deras underleverantör själv. Trots att det inte går att arbeta hemifrån kompenserar inte Ownit ekonomiskt för att ”det ligger inom deras handläggningstid”. Kundtjänst är inte särskilt hjälpsam. Internet fungerar sämre sedan Ownit tog över. Vår förra förening bytte till Ownit och det var konstant krångel med tjänsten och den utlovade hastigheten levererades aldrig. När man kontaktade kundtjänst tyckte dem att man fick vara nöjd med det man fick.
Värdelösa!! Bredbandet fungerade inte på en hel dag vilket gjorde att jag inte kunde arbeta. De visste inte vad det berodde på och skyllde på min router. Det visade sig vara en avgrävd kabel och den kompensation jag skulle få för en hel dag utan bredband var 6 kr!!! Sjukt otrevlig kundservice har de som inte vet vad trevlig el service betyder.
Fantastiskt hjälpsamma
Ownit måste vara den i särklass sämsta leverantör någonsin. Fick installerat fiber med router. Routern har inte funkat tillfredsställande någon gång – tappar wifi plus varken trådlöst eller trådat är i närheten av utlovad kapacitet. Efter snart 2 månader och åtskilliga samtal och chattar till supporten där jag varje gång blivit ombedd att göra en felsökning har det konstaterats av Ownit själva vid de senaste två tillfällena att routern var felaktig och behövde bytas. Hör ingenting på två veckor och påminner, inget händer på ytterligare en vecka och när jag sedan ska kolla vad som händer blir jag ombedd att felsöka igen... När jag vägrar att göra detta med hänvisning till att det ligger ett ärende gällande utbyte av routern (har skriftligt på detta) så vägrar de hjälpa mig och stänger ärendet. Jag har nu inget annat val än att reklamera hela installationen. Att Ownit påstår sig ha nöjda kunder är för mig obegripligt. Har aldrig varit så här missnöjd.
Bästa operatören för bredband, helt klart. Andra som kommenterar verkar inte veta vad de pratar om.
Ownit har ej ägt ansvar för att de inte lyckats leverera i nivå som tidigare leverantör. Problem uppstod direkt vid leverantörsbytet Trots det avsäger sig Ownit allt ansvar för malfungerande wifi-tjänst. Uppmanar enbart mig som slutkund att själv köpa annan router än deras men ger inte ens någon vägledning kring vilken prestanda som bör införskaffas. Ett dylikt agerande kan tyvärr inte betraktas som seriöst.
Det har nu hackat och strulat i 6månader. Man blir tokig.
Ditt företag? Syns i miljontals sökningar
Verksamheten ingår i: | Ownit Broadband AB |
Organisationsnummer: | 556608-9933 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Telenor Sverige AB |
VD: | Bjørn Ivar Moen |
Bolaget registrerat: | 2004-08-14 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 61100 - Trådbunden telekommunikation |
Ownit ljuger och stänger av ditt bredband via sms,hävdar att inte överenskommet avtal gäller.. Otrevlig,oproffsig,inget intresse av att försöka reparera skadan.Det gör ont.