Hitta.se

RoyalDesign Butik

i Stockholm

Org.nr. 556573-2426

Telefon

Stängt
Högtider kan påverka öppettiderna

Om RoyalDesign Butik

RoyalDesign Butik är verksam inom specialiserad butikshandel med möbler för hemmet och hade totalt 166 anställda 2022. Antalet anställda har ökat med 21 personer sedan 2021 då det jobbade 145 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1999. RoyalDesign Butik omsatte 1 086 509 000 kr senaste räkenskapsåret (2022).

1.6
7 omdömen
J

Jonas W.

för mer än ett år sedan

Grym service i butiken!

M

Molly G.

för mer än ett år sedan

Jag har beställt en soffa från Decotique - Le Grand Air 3-sits inklusive klädsel för 16.000 :- med utlovad leverans 1-4 arbetsdagar efter lagd order. Vid leverans av soffa först 9 arbetsdagar efter lagd order saknas soffans klädsel... Vid första kontakt med Royal Designs support meddelas att klädsel skall skickas med express prioritet. När jag fyra dagar senare kontaktar på nytt framkommer information av medarbetare att klädsel inte lämnat lagret. Vid ny kontakt med Royal Design samma dag informerar ny medarbetare på kundsupport att klädsel över huvud taget inte finns i lager, och förväntas komma till Royal Designs lager först 29/1-2021. Sammantaget har jag fått en soffa levererad som inte motsvarar vad som utlovats genom bilder/information på hemsida, och jag har fått prata med olika personer vid sammantaget fyra tillfällen som alla delgivit olika information gällande ärendet. För närvarande är soffan obrukbar då jag saknar klädsel och er hantering av detta är under all kritik. Dem två alternativ Royal Designs medarbetare delger mig är följande: 1. returnera soffan. 2. invänta 29/1-2021 för klädsel och granskning om kompensation kan föras vid tillfälle. Ingen av medarbetare har erbjudit möjlighet att lösa problemet med exempelvis skicka en klädsel som finns tillgänglig i lagret så jag faktiskt ska kunna använda skiten. DESSUTOM har jag en order på fåtölj från samma märke som jag väntar på för 6000:-. Sammantaget har jag handlat för över 21.000:- , och det här är hur man hanterar köpstarka kunder som får fel-levererade varor !!!!! Det faktum att jag som köpstark kund inte får ett bättre bemötande än det här - ÄR UNDER ALL KRITIK! Så berätta för mig - varför skulle jag någonsin handla hos er igen, och om inte värre - rekommendera er till andra potentiella kunder?! Att ni som respekterat bolag i Sverige inte skäms över hur ni hanterar era kundrelationer.

Läs mer...
L

Lena

för mer än ett år sedan

Sämsta ställe för inköp. Köpte en lampa som vid leverans inte fungerade, trotts 1 månads väntetid har de inte lyckats skicka ny glödlampa (special som inte finns i detaljhandeln förstås). De har under den senaste veckan sagt att lampan ligger hos ombud men det gör den inte! Nu vägrar de att skicka mig en retursedal eller låta mig prata med någon som vågar ta beslut/vidta åtgärd. Handlar aldrig mer här!

Läs mer...
K

Kristoffer

för mer än ett år sedan

Ljuger om kampanjer. Kör kampanjer på varor dem inte har i lager och när varan kommer in i lager tar de bort kampanjen. går inte att lägga en vara i varukorgen när den inte finns i lager alltså går det ej heller att ta del av de påstådda kampanjerna.

Läs mer...
J

Jarkko

för mer än ett år sedan

Beställde en vara på hemsidan med hämtning från butik. Fick SMS 2 dagar senare, mitt kolli var klar för avhämtning. Dagen efter åkte jag till butiken och fick veta att det inte finns någonting alls där, varan skulle eventuellt skickas från centrallager dagen efter. Fick ingen förklaring för textmeddelandet heller (hade tyvärr raderat den redan). Vi kom i alla fall överens om att paketet skulle skickas hem utan fraktkostnad, jag hade ju 1 timmes bilresa ToR till butiken. 1 1/2 vecka senare fick jag ett nytt meddelande via mail, nu fanns varan för avhämtning, igen? (Leverans skulle ursprungligen komma inom 2-5 arbetsdagar...nu var vi inne på arbetsdag nr. 10 från beställning). Efter en lång väntan i telefonkö informerades jag att jag skulle minsann hämta i butik eller betala returavgift som var nästan lika mycket som varans värde, 200kr i returavgift för en tekanna som kostade 206kr (hade ju råkat att radera första leverans-SMS, så det "fanns ingen underlag" för hemleverans utan kostnad). Aldrig igen RoyalDesign, avråder alla att handla från dessa skojare. Turligt nog är dom inte ensamma på marknaden. Så här arrogant kan man agera endast om man har monopol.

Läs mer...
V

Veronica

för mer än ett år sedan

Retur? De pengarna ser du aldrig igen... Jag returnerade i juni varor som jag inte var nöjd med, endast några dagar efter att jag hade fått dem (så helt inom köpvillkoren) och genom deras logistikpartner som kom och hämtade varorna hemma hos mig (återigen helt enligt deras instruktioner). Efter flera månader slog det mig att jag inte sett någon bekräftelse från Royaldesign eller att jag fått några pengar återbetalda, vilket också stämde när jag kollade med banken. Dock hade jag en bekräftelse från logistikfirman med foto som kvitto på att varorna hämtats från mig. Jag kontaktade Royaldesign och bifogade också kvittot på att jag returnerat varorna men de återkom att de inte kunde se att de i sin tur mottagit dem och att de skulle undersöka vad som hänt i kedjan mellan dem och logistikpartnern. Efter det - tystnad, nu i över en månad. Har försökt komma i kontakt med dem ett flertal gånger men de svarar inte på något email. Helt orimligt att man som kund ska hamna i kläm och ligga ute med tusentals kronor för att det havererat i kedjan mellan transport och Royaldesign - oavsett vad som hänt (även om sättet som Royaldesign beter sig på talar för att de inte har någon som helst koll...!) - och att man sedan inte ens kan få kontakt med dem. Kommer aldrig handla hos dem igen och avråder andra från att göra det också, såvida man inte tycker att det är ok att subventionera deras verksamhet med egna pengar.

Läs mer...
A

Anna V.

för mer än ett år sedan

leveranstid 14 dagar mot utlovade 1-3. Levererar trasig vara och går inte att komma i kontakt med dem för att göra retur. Fatal service, aldrig mer handla hos dem!

Innehållet i denna sektion är skapat av användare

Karta och andra adresser

Kungsgatan 27, 111 56 Stockholm

RoyalDesign Butik har verksamhet på Kungsgatan 27, Stockholm. 

RoyalDesign Butik har 9 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Stockholmskontoret är Rum21 i Stockholm.

RoyalDesign Butik gick med förlust (2022)

RoyalDesign Butik gick med förlust, -93 176 000 kr. RoyalDesign Butik minskade sin omsättning med -13,75% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 166 anställda, snittlönen har minskat 0,02%.

Användarbilder

Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 20MB)

Verksamhetsbeskrivningen för Royal Design Group AB:

Bolaget skall bedriva marknadsföring, distribution, försäljning och förmedling av glas, konstglas, keramik, konst, möbler och indredningsdetaljer via auktion, e-handel, postorder och business to business samt därmed förenlig verksamhet.

Verksamheten ingår i:

Royal Design Group AB

Organisationsnummer:

556573-2426

Bolagsform:

Aktiebolag

Moderbolag:

Royal Design Group Holding AB

VD:

Nanna Janina Hedlund

Bolaget registrerat:

1999-08-06

F-skatt:

Ja

Momsregistrering:

Ja

Svensk Näringsgrensindelning - SNI:

47591 - Specialiserad butikshandel med möbler för hemmet

Branscher

Olika mobilformat

Mobilformat för 010-750 25 88