RoyalDesign Butik
Soliditet

Försäljning av köksartiklarFörsäljning av glas och porsliniStockholm

1.6(7)
·
RoyalDesign Butik är verksam inom specialiserad butikshandel med möbler för hemmet och hade totalt 134 anställda 2023. Antalet anställda har minskat med 32 personer sedan 2022 då det jobbade 166 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1999. RoyalDesign Butik omsatte 968 035 000,00 kr senaste räkenskapsåret (2023).
1.6

7 omdömen

J
Jonas W.
för mer än ett år sedan

Grym service i butiken!

M
Molly G.
för mer än ett år sedan

Jag har beställt en soffa från Decotique - Le Grand Air 3-sits inklusive klädsel för 16.000 :- med utlovad leverans 1-4 arbetsdagar efter lagd order. Vid leverans av soffa först 9 arbetsdagar efter lagd order saknas soffans klädsel... Vid första kontakt med Royal Designs support meddelas att klädsel skall skickas med express prioritet. När jag fyra dagar senare kontaktar på nytt framkommer information av medarbetare att klädsel inte lämnat lagret. Vid ny kontakt med Royal Design samma dag informerar ny medarbetare på kundsupport att klädsel över huvud taget inte finns i lager, och förväntas komma till Royal Designs lager först 29/1-2021. Sammantaget har jag fått en soffa levererad som inte motsvarar vad som utlovats genom bilder/information på hemsida, och jag har fått prata med olika personer vid sammantaget fyra tillfällen som alla delgivit olika information gällande ärendet. För närvarande är soffan obrukbar då jag saknar klädsel och er hantering av detta är under all kritik. Dem två alternativ Royal Designs medarbetare delger mig är följande: 1. returnera soffan. 2. invänta 29/1-2021 för klädsel och granskning om kompensation kan föras vid tillfälle. Ingen av medarbetare har erbjudit möjlighet att lösa problemet med exempelvis skicka en klädsel som finns tillgänglig i lagret så jag faktiskt ska kunna använda skiten. DESSUTOM har jag en order på fåtölj från samma märke som jag väntar på för 6000:-. Sammantaget har jag handlat för över 21.000:- , och det här är hur man hanterar köpstarka kunder som får fel-levererade varor !!!!! Det faktum att jag som köpstark kund inte får ett bättre bemötande än det här - ÄR UNDER ALL KRITIK! Så berätta för mig - varför skulle jag någonsin handla hos er igen, och om inte värre - rekommendera er till andra potentiella kunder?! Att ni som respekterat bolag i Sverige inte skäms över hur ni hanterar era kundrelationer.

L
Lena
för mer än ett år sedan

Sämsta ställe för inköp. Köpte en lampa som vid leverans inte fungerade, trotts 1 månads väntetid har de inte lyckats skicka ny glödlampa (special som inte finns i detaljhandeln förstås). De har under den senaste veckan sagt att lampan ligger hos ombud men det gör den inte! Nu vägrar de att skicka mig en retursedal eller låta mig prata med någon som vågar ta beslut/vidta åtgärd. Handlar aldrig mer här!

K
Kristoffer
för mer än ett år sedan

Ljuger om kampanjer. Kör kampanjer på varor dem inte har i lager och när varan kommer in i lager tar de bort kampanjen. går inte att lägga en vara i varukorgen när den inte finns i lager alltså går det ej heller att ta del av de påstådda kampanjerna.

J
Jarkko
för mer än ett år sedan

Beställde en vara på hemsidan med hämtning från butik. Fick SMS 2 dagar senare, mitt kolli var klar för avhämtning. Dagen efter åkte jag till butiken och fick veta att det inte finns någonting alls där, varan skulle eventuellt skickas från centrallager dagen efter. Fick ingen förklaring för textmeddelandet heller (hade tyvärr raderat den redan). Vi kom i alla fall överens om att paketet skulle skickas hem utan fraktkostnad, jag hade ju 1 timmes bilresa ToR till butiken. 1 1/2 vecka senare fick jag ett nytt meddelande via mail, nu fanns varan för avhämtning, igen? (Leverans skulle ursprungligen komma inom 2-5 arbetsdagar...nu var vi inne på arbetsdag nr. 10 från beställning). Efter en lång väntan i telefonkö informerades jag att jag skulle minsann hämta i butik eller betala returavgift som var nästan lika mycket som varans värde, 200kr i returavgift för en tekanna som kostade 206kr (hade ju råkat att radera första leverans-SMS, så det "fanns ingen underlag" för hemleverans utan kostnad). Aldrig igen RoyalDesign, avråder alla att handla från dessa skojare. Turligt nog är dom inte ensamma på marknaden. Så här arrogant kan man agera endast om man har monopol.

1 av 2

Bilder

Ladda upp bilder

(Maximal storlek: 20MB)

Finansiell info

Omsättning

968 035 tkr

Rörelseresultat

−87 490 tkr

Vinstmarginal

-9.0%

F-skatt

Ja

Momsregistrering

Ja

Antal anställda

134

Org.nr.

556573-2426

Juridiskt namn

Royal Design Group AB

Parent company

Royal Design Group Holding AB

Moms nummer

SE556573242601

VD

Solveig Anna Charlotta Svarfvar

Registreringsdatum

1999-08-06

Bolagsform

Aktiebolag

SNI-bransch

47591·Specialiserad butikshandel med möbler för hemmet
47593·Specialiserad butikshandel med glas, porslin och andra bosättningsvaror
Källor
Kontaktinformationen är regelbundet importerad från Skatteverkets register, Dun & Bradstreet, Value8 och Bolagsverket av hitta.se. Annan information har företaget själv möjligheten att registrera på sin sida.

Olika telefonformat

Branscher