Upphandla inte detta från företag! Hissarna är konstant avstängda för längre tider pga långa leveranser m.m.
Botten!! Så trött på att våran hiss alltid går sönder o står länge stilla för att invänta reservdelar!! Mycket missnöjda med Schindlers hiss!!!
Jag har bott i samma fastighet i 15 år på Katarina Bangata 71 som ägs av Familjebostäder. De första 13 åren så gjordes årliga kontroller av annan entreprenad och hissen var aldrig avstängd någon längre tid. Sedan Schindler Hiss tog över entreprenaden så har hissen varit avstängd FYRA GÅNGER på ett år!!! Reparatören var mycket otrevlig och hänvisade vid första avstängningen att reservdelar måste beställas från Frankrike och att det skulle ta två månader och under tiden måste hissen vara avstängd, och så vidare under ytterligare avstängningar. Jag vill verkligen inte rekommendera denna firma!
Läs mer...Har läst en del recensioner nedan och det är svårt att förstå givetvis varför vissa saker tar mer tid än andra att få fram. Men det är komplexa hissar och hur situationen ser ut idag så är det givetvis svårt med komponenter. Vad jag förstått så är nya hissar i byggkörning och det kan slita på dessa, vilket kan orsaka vissa stopp. När det kommer till skador på hissar så är det även där en oklarhet vad som behöver göras. Speciellt vattenskador så är det grundliga åtgärder som behöver utföras. Det finns olika aspekter på det hela men många nybyggen förstår inte vilka besparingar man skulle kunna göra om man inte såg till att brandluckor leddes direkt genom hisschaktet, samt om man skulle installera avlopp eller pump i schaktet. Man får ett billigare totalbygge av fastighetsprojektet och det är BRF som får ta skador på hiss som uppstår för att byggaren har uppfört huset på det viset. Från vår bostadsrätt så har vi bara positiva erfarenheter men vi har ett stort servicepaket kopplat till oss vilket betyder att vi får prioriterad leveranser och löpnade service. Hissar är inget som bara går och går utan det kräver omsorg. Inblandade tekniker har varit trevliga och tillmötesgående. Så från mig så blir det full pott.
Läs mer...Mycket bra service ! Otroligt positivt överraskad av deras kompetenta personal och deras snabbhet. Felanmälde hissen och samma dag fixades allt. Super bra och trevliga tekniker. Rekommenderar verkligen detta företag. Tidigare bott i annat hus med annan hiss firma som inte funkade alls.
Läs mer...Håller med alla recensionerna här. Hissarna går sönder konstant, personalen på Schindler är extremt otrevliga när man ringer för att göra en felanmälan. Det tar dem minst 4-5 arbetsdagar att komma och när de väl kommer så hänger de endast upp en lapp om att hissen kommer vara ur funktion i upp till 6 veckor. Detta händer minst 4-5 ggr om året. Schindler är inkompetenta på en helt annan nivå! Jag tycker verkligen synd om deras blivande kunder då ingen förtjänar att ha med ett sådant företag att göra.
Läs mer...Muskötstigen 1 i Sollentuna har varit utan hiss i 7 veckor. Efter reparationen funkade hissen i ca 2 månader, nu är vi utan hiss i 2 veckor och enligt Schindler hiss kommer det ta upp till 6 veckor att reparera hissen. Schindler hiss är ett stort skämt, företaget har ingen personal som kan laga hissar och inga delar i Sverige. Till alla föreningar och kommuner : gör inte samma misstag som sollentunahem gjorde och köp inte deras hissar
Läs mer...Vi har varit utan hiss i 2 veckor nu.. Jätte svåra att nå och väldigt otrevliga. Har fått veta att de inte har delar för att reparera hissen och att det kan dröja upp till 2 månader. Sollentunahem ångrar djupt att de har köpt hissar från er men vem kunde veta att ni har varken delar till era hissar eller personal som kan laga dem.... Finns inga ord
Läs mer...Företaget är ett stort skämt. Kvalitet på deras hissar är värdelös. Vår hiss (nybygge) är trasig minst en gång i månaden. Tar Schindler hiss 1 vecka att komma för att ens titta. Sist var hissen trasig i 7 veckor innan den lagades (8 vånings hus) .. Servicen är hemsk, vår fastighetsvärd måste jaga dem i en vecka varje gång hissen går sönder innan de kommer... förstår inte hur ett sådant företag fortfarande existerar.
Läs mer...Totalt antal fordon: 259
Senaste införskaffat: en Volkswagen Transporter 2.0 TDi. Fordonet köptes 2017
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Schindler Hiss AB |
Organisationsnummer: | 556202-2821 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Schinac Verwaltungs AG |
VD: | Luis-Miguel Soler |
Bolaget registrerat: | 1979-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 43210 - Elinstallationer |
Mobilformat för 020-31 33 33
Telefonformat för 08-622 40 00