1 omdömen
Efter 3 försök att skaffa glasögon hos Specssavers i Gränbystaden gav jag upp. Det första paret hade ett stort hack i bågen. Nästa 2 hade en ring och fyrkant i båda glasen, och en i personalen hade sönder bågarna på båda, eftersom hon inte värmde skalmarna när hon skulle böja till dem. Sedan hade de även repat mina gamla glasögon när de mätte dem. När en i personalen sedan skulle putsa bort reporna, så försvann även det mesta av ytbehandlingen, och glasen blev också ännu mer repade. De visste att det var de som hade repat sönder dem, eftersom det var märken efter mätinstrumentet på båda glasen, så de skickade in mina gamla glasögon för att byta glasen, men när jag sedan såg glasen på de 2 jag just hade fått, ändrade jag mig och bad dem be sliperiet att skicka tillbaka mina gamla glasögon utan att öppna paketet när de fått det. Så skedde inte, utan sliperiet öppnade paketet och bytte till nya glas, men sedan fick de väl för sent besked om att jag inte ville att de skulle påbörja ordern, och då tog de ut de nya glasen och satte tillbaka de gamla, som nu var ännu mer förstörda. Plus att de också hade hett sönder plasten på skalmarna. När jag försökte påvisa detta i butiken började expediten skrika åt mig, och även hon som stod bredvid var mycket otrevlig och ”förstod inte vad som var problemet”. Det var för övrigt hon som hade hett sönder skalmarna på de 2 nya glasögonen. Jag hade fått tillbaka pengarna som jag hade betalat för glasögonen 2 dagar tidigare (när jag också hade bett dem meddela sliperiet att inte byta glasen), men jag fick gå därifrån med mina gamla glasögon helt förstörda. Det var inget fel på dem innan jag gick dit. Jag tog kontakt med Konsument Uppsala som till slut fick svar från butiken, efter att ha försökt få tag på dem mer än 3 gånger. Hon fick inte prata med någon chef, och personen hon pratade med sade att de aldrig hade skickat in mina gamla glasögon till sliperiet och att de hade undersökt mina glas med laser och kommit fram till att den enda repan i ena hörnet var gjord av mig själv. Helt otroligt hur man kan vara så oärlig och ljuga så! De hade ju redan erkänt att det var de som repat dem, och det var också därför som de hade erbjudit att byta glasen. De hade inte alls kollat med laser, och det var inte i något hörn som det var repat utan mitt på glasen, och det hade de också sett. Sedan tog jag kontakt med Specsavers kontor flera gånger, men de tog butikens sida och sade att fallet anses avslutat. Jag blev mycket chockad av denna händelse och har aldrig varit med om något liknande. Specsavers bryr sig uppenbarligen inte om att behandla sina kunder väl, och jag anser att de inte är ett seriöst företag.
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
24 979 tkr
−719 tkr
-2.9%
Ja
Ja
16
Org.nr.
556975-8013
Juridiskt namn
Specsavers Uppsala Gränby AB
Parent company
Uppsala Gränby Optic Services AB
Moms nummer
SE556975801301
VD
Hannah Henrietta M Hübinette
Registreringsdatum
2014-07-03
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch