M
Magnus B.
för mer än 6 månader sedan
Blir fakturerad för en tv box som är inskickad för 2 år sedan nu kom fakturan och går ej att bestrida
väldigt svårt att få kontakt med
blir blockerad när man vill komma till deras abonnemangsavdelning
Beställde TV via app och fick 10 dagar senare tillbaka kanalerna jag saknade.
Blev trevligt bemött och fick givetvis använda min ångerrätt, inga problem och ingen faktura, lovades. Sedan kom besvikelserna.
Faktura på 36 kr och fakturaavgift på 49 kr. Att betala för de dagar jag använt tjänsten är ok, men fakturaavgiften är ju inte proportionell.
Så här säger konsumentverket.
"För att få ta ut en fakturaavgift krävs att företag informerar om att denna avgift kommer att tas ut. Fakturaavgiften måste vara skälig och motsvarar den faktiska kostnaden som företaget får på grund av betalningshanteringen. Företaget får ta ut en avgift för betalning via e-faktura under förutsättning att det står i avtalet."
Att bara kunna nå företaget på telefon innebär ju inga skriftliga underlag/bevis, säkert ett sätt för att slippa stå till svars.
Ingen stjärna är mer rättvisande.
Case id 000000024849818 om ni är intresserade av god kundvård.
Läs mer...Bristande kundbemotande vid problem. Okunnig personal på ELTEL vid problem
Synd att det inte finns minus stjärnor. Telenor skulle få tusenfalt av dem. Telenor har en policy att dem som har godman/förvaltare inte är välkomna som kunder. Jag är godman/förvaltare åt en huvudman som hade både tv och bredband hos Telenor, som tog bort fast bredband. Flyttade hen till Bitcom. Sen installerades fiber i hens fastighet. Och jag ville ha tillbaka hen hos Telenor
med både TV och bredband, men se det gick inte pga policyn dem har. URUSELT!!!!!
Läs mer...Har aldrig varit med om sämre service och kundservice. Hade en router i mitt fritidshus som skulle returneras. Fick en faktura på routern innan routern senast skulle vara återlämnad. Då jag haft dålig erfarenhet av kundtjänst tidigare lät jag fakturan vara och tänkte att den regleras väl så fort routern kommit till dem. Jag fick ett meddelande om att utrustningen var återlämnad. Idag fick jag en påminnelse på fakturan med dröjsmålsränta. Efter att ha väntat i telefonkö i nästan 3 timmar, la jag på och betalde fakturan. Skrev ett meddelande i ett kundtjänstformulär med uppmaning till återbetalning och en ursäkt.
Jag kommer ABSOLUT aldrig rekommendera Telenor.
Läs mer...Hej Telenor
Hur känns det att göra en långvarig kund riktigt riktigt besviken?
Långvarig – ja jag har varit med er sedan 1994 (ni hette Europolitan då) – och jag har hängt med hela tiden – adderat familjemedlemmar när dessa kom in i livet eller blev till. Vi har bredband och TV via er – kort sagt allt – och vi har varit nöjda. Över åren har det blivit någon kvarts miljon till er i pengar – ni har tagit emot och vi har kunnat nyttja tjänsterna.
VI har aldrig krävt något extra. När det nu så hände att en mobil blev stulen och man trodde att man kunde dra nytta av den Trygg48 försäkring vi genom åren betalat en del för – ja, då blev ärendet bryskt avfört eftersom mobilen vid stöldtillfället ej hade det ursprungliga sim kortet i sig.
Genom åren har jag alltid talat mig varm för era lösningar, er service och tjänster – men nu är det slut med det. När jag får chansen så kommer jag att påverka i mitt nätverk – och det är omfattande – så det kommer bli kännbart för er för jag kommer avråda abonnemang och avtal med er.
Ta nu modet till er och ring upp mig (ni har väl mobiler) – ta ett samtal och ta åt er av feedback. Ett samtal från någon som är äldre än 19 år och inte sitter i ett call-center.
Jag råder er att ta kontakt.
FAKTA
Abonnemang
Torsten Bernström 0708191616, torsten@bernstrom.org
Kund sedan 1994, TV, Bredband, Mobiltelefoni
Försäkringsvärde T482021-205399
Läs mer...Så dåligt. Skulle få mitt gamla tfnnr överflyttning men det har nu gått två dagar och Johan på Telenor bara lovar och hör sen inte av sig. Har ff inte fått mitt gamla nr så ingen kan nå mig på tfn. Funderar på att säga upp Telenor och återgå till tre.
Läs mer...Totalt antal fordon: 13
Senaste införskaffat: en Vezeko R2B1X. Fordonet köptes 2015
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Telenor Sverige AB |
Organisationsnummer: | 556421-0309 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Telenor Mobile Holding AS |
VD: | Bjørn Ivar Moen |
Bolaget registrerat: | 1991-03-19 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 61200 - Trådlös telekommunikation |
Mobilformat för 077-575 76 50