facebook_pixelTelia Sverige AB - Kundtjänst - Västra Varvsgatan 27, Luleå | hitta.se
Hitta.se
måndag10:00 - 18:00
tisdag10:00 - 18:00
onsdag10:00 - 18:00
torsdag10:00 - 18:00
fredag10:00 - 18:00
lördag10:00 - 18:00
söndag10:00 - 18:00
Föreslå ändringar

Om Telia Sverige AB - Kundtjänst

Telia Sverige AB - Kundtjänst är verksam inom trådbunden telekommunikation och hade totalt 6 008 anställda 2019. Antalet anställda har minskat med 1211 personer sedan 2018 då det jobbade 7 219 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1991. Telia Sverige AB - Kundtjänst omsatte 31 930 465 000 kr senaste räkenskapsåret (2019).

Är det här ditt företag?

När viktig information saknas om ditt företag får ni färre kundkontakter. Kostnadsfritt första 30 dagarna!


Komplett bevakning av företag med UC Håll Koll

Bli direkt meddelad om förändringar görs för ditt förtag och stoppa bedragarna i tid vid en pågående bolagskapningLäs mer och skaffa ID –Skydd för företag!

Förbättra ditt företags kassaflöde

Telia Sverige AB - Kundtjänst har 1.3 i betyg!

Telia Sverige AB - Kundtjänst har betygsatts av tolv personer varav tio även lämnat en kommentar.
Innehållet i denna sektion är skapat av användare.

Skriv ett omdöme

1.3 /5

12 betyg. 10 kommentarer

ARNE H.

för en månad sedan

Har skickat ett Överförmyndariintyg dels 17/11och 9/12 för att säga upptjänster åt min Huvudman. Telia påstår att inga av dom har kommit fram. Därför drabbas min huvudman av 2 extra dyra faktura fast han inte nyttjat någon av dom eftersom han flyttat till annat boende. Det finns ju inget telefonnr som går till Telia Luleå. Har försökt att bestrida fakturerna men utan resultat.

TORD L.

för en månad sedan

Har fått ett väldigt dåligt bemötande från halebop support. En felaktigt debitering på min mobilräkning har jag ifrågasatt. Dialog från Telia (halebop) är väldigt dålig. Hur kan ni behandla en kund så här dåligt ?

Rune S.

för 2 månader sedan

Min telefon fungerar inte sen mars i år. Det går inte att ringa ut eller in. Har kontaktat Telia varje vecka under en 3 månaders tid och fåt löfte att Telia Har kontaktat ett företag kommer att göra platsbesök för att åtgärda felet. I oktober kom en reparatör från företaget TechBuddy i Skellefteå ,men det visade att han inte kunde göra något för kunde inte tekniken. - Därefter har jag kontaktar Telia varje vecka under två (2) månaders tid och fått löfte att kommer en annan tekniker från TechBuddy. Har också kontaktat TechBuddy flera gånger som lovat att komma åtgärda felet men det kommer inte någon tekniker så felet kvarstår. Det är ofattbart att Telia anlitar ett företag som verkar oseriös. Fakturan kom från TeckBuddy-Telia först 2 månader efter besöket med påminnelse avgift och också uppgift om rutavdrag. Tycker att Telia inte har någon kontroll av företaget TechBuddy och det känns skrämmande att Telia kan anlita TechBuddy. Kommer att fortsätta att jaga Telia. Man börjar undra och fråga hur ett statligt företag kan bete sig så oseriöst. Begär att Telia skall åtgärda felet så fort som möjligt så att telefonen kommer att fungera. Nästa steg är att få massmedian att upp fallet.

Kent R.

för 6 månader sedan

Varför kan inte Telia ha ett telefonnummer eller mail till kundtjänst? Jag har ett ärende som Telia inte svarat på än. Vi är 100 abbonenter norr om Nordmaling som har dålig mobiltäckning. Jag har skrivit i brev två ggr till Telia men ingett seriöst svar från Telia på mina frågor. Vi har fått ett ärendenummer från Telia på att de skulle åtgärda problemet med dålig täckning senast början av 2019. Men felet kvarstår och ingen respons från Telia om vad de gjort och vad som återstår. Ärende nummer är 3133047. Hoppas att någon på Telia läser detta och ger ett svar på vad som hänt. Mycket dåligt från Telia att inte kunna ge besked i ärendet. Skall man behöva gå till media en andra gång för att Telia skall vakna????

Ants R.

för 6 månader sedan

Som god man hanterar jag ekonomiska ärenden för min huvudman. Meddelade skriftligen till Telia att huvudmannens abonnemang skulle avslutas. Detta var för en månad sedan och inget svar. Totalt omöjligt att komma fram till kundtjänst för ett personligt samtal. Det är så uselt, så det trotsar all beskrivning. Har Telia blivit ett skojarföretag?

Mats m.

för mer än 6 månader sedan

Jag vill ändra uppgifter per telefon då jag fått information att i har fel uppgifter angående God man sedan 5 år tillbaka. Jag kan varken mejla eller ringa er. Det är som att gå tillbaka till 1800 talet. Vet att ni är vana med det i Norra Sverige

Marcus F.

för mer än 6 månader sedan

Och hur tänker telefonbolaget Telia att inte ange något telefonnummer?

Nils-Erik M.

för mer än 6 månader sedan

Totalt värdelöst att det inte ska finnas ett telefonnummer för att kunna ringa till en telefonileverantör

Anna S.

för mer än ett år sedan

Går inte att ringa och prata med en människa

Nils 4.

för mer än ett år sedan

Kan ej se tv- kanler : denna enhet har ej blivit korrekt auktoriserad. Var vänlig logga ut och in, försök sedan igen. Har försökt men händer inget.

Ska en medarbetare börja eller sluta?

Beställ innan kl 15 & vi levererar redan nästa dag! Skräddarsy just din tårta med valfri text & bild.Skapa tårta

Din Tårta

Karta och andra adresser

Västra Varvsgatan 27, 972 36 Luleå

Telia Sverige AB - Kundtjänst har verksamhet på Västra Varvsgatan 27, Luleå. 

Telia Sverige AB - Kundtjänst har 108 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Luleåskontoret är Telia Sundsvall Birsta City i Sundsvall.

Telia Sverige AB - Kundtjänst gick med vinst (2019)

Telia Sverige AB - Kundtjänst gick med vinst, 5 443 914 000 kr. Telia Sverige AB - Kundtjänst minskade sin omsättning med -5,05% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 6 008 anställda, snittlönen har ökat 0%.

Användarbilder

Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 5MB)

Verksamhetsbeskrivningen för Telia Sverige AB:

Bolaget skall med inriktning på marknaden för privatkunder och företag samt verksamhet som bedrivs i statlig och kommuanl regi, intresseorganisationer och föreningar, i egen regi eller genom externa återförsäljare och andra distributörer marknadsföra och leverera produkter och tjänster inom områdena för tele- och datakommunikation, tillhandahålla informationstjänster baserad på sådan kommunikation, bedriva handel med varor inom dessa områden och bedriva annan därmed förenlig verksamhet samt förvalta fast egendom.

Verksamheten ingår i:

Telia Sverige AB

Organisationsnummer:

556430-0142

Bolagsform:

Aktiebolag

Moderbolag:

Telia Company AB

VD:

Jens Anders Olof Olsson

Bolaget registrerat:

1991-07-23

F-skatt:

Ja

Momsregistrering:

Ja

Svensk Näringsgrensindelning - SNI:

61100 - Trådbunden telekommunikation