Hitta.se

Om Telia Sverige AB - Kundtjänst

Telia Sverige AB - Kundtjänst är verksam inom trådbunden telekommunikation och hade totalt 5 638 anställda 2020. Antalet anställda har minskat med 370 personer sedan 2019 då det jobbade 6 008 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1991. Telia Sverige AB - Kundtjänst omsatte 31 292 925 000 kr senaste räkenskapsåret (2020).

Telia Sverige AB - Kundtjänst har 2 i betyg!

Telia Sverige AB - Kundtjänst har betygsatts av 22 personer varav 17 även lämnat en kommentar.
Innehållet i denna sektion är skapat av användare.

Skriv ett omdöme

2 /5

22 betyg. 17 kommentarer

Minna K.

för mer än 6 månader sedan

Telefonnummer mm. finns på hemsidan, när man väljer "Kontakt" i menyn. https://www.telia.se/privat/kontakt#/mobiltelefoni Väntetiden uppgavs till 7 minuter ("plats 1 i kön" direkt), men fick vänta ca 20 min. Fick bra hjälp.

Hans L.

för mer än 6 månader sedan

Telia har dragit ner sin personal med 1600 anställda mellan 2018 och 2020. Dom måste ha tagit dom från kundtjänst för där är det hopplöst att komma fram. Råkar man få kontakt, efter en lång väntan i luren får man ej svar på sina frågor. Ibland kopplar dom vidare för att få samma svar. Vissa avd kan dom inte ens vidarekoppla och då är man på ruta ett igen. Anställ mer folk till kundtjänst för eran miljardvinst. Försök att bli folkets Telia. Hade det funnits en halv stjärna hade jag tagit den.

Michael P.

för mer än 6 månader sedan

Totalt värdelöst, man har varken mailadress eller telefonnummer på sin sida. Man gör det så krångligt som det bara går för att ta kontakt med dem då man vill ha hjälp. Det enda de är intresserade av det är att få sälja på abonnemang och prylar sedan vill de inte ha med en att göra. Jag har nu skickat ett brev till dem, tydligen lättaste vägen (eller enda!?) för att få kontakt med dem. Det är år 2021 men de verkar leva kvar på 70-talet. Skamligt och uruselt!

Hans L.

för mer än 6 månader sedan

Ni klarar inte av att ta hand om era kunder på ett bra sätt. Man kommer inte fram via telefon. Och råkar man komma fram är telefontiden upp till 2 timmar. Kontakt med Öppen fiber support är i det närmaste omöjligt( 020-402400).

Ingegerd S.

för mer än ett år sedan

Lyckas inte hitta telefonumret till telia. Borde inte ett telefonbolag åtminstone klara det?

Evamari O.

för mer än ett år sedan

Uruselt! Vi har haft telia i många år. Vi fick fiber, kunde inte fortsätta med telia. avslutade abonnemanget 2020 med en hel del strul. till slut klarade ni ut det och vi betalade det vi var skyldiga januari 2020. fick ändå en faktura sedan på 60 kr nr 35987802200 förfallodag 29 maj 2020. för at slippa allt betalade vi den i april 2020. igår fick vi ett sms att vi inte betalat fakt nr 36817200201 60 kr förfallodag 29/5 2020. vad håller ni på med. Larsbirger olsson/evamari Olsson kund nr då 7003720500

Lars S.

för mer än ett år sedan

I dag har jag fått klart för mig hur detta bolag fungerar. Det är inte undra på att det mer eller mindre jobbar under jorden utan några kontaktmöjligheter. Telia har en skuld till en avliden person på ynka 406 kr och för att detta skall kunna gå och reglera så måste det skickas in en bouppteckning, fullmakt, vårdintyg och kontonummer samt det utskickade brevet om att bolaget är skyldig denna summa till den avlidne. Efter två månader kommer jag fram till rätt avdelning som skulle ha betalat ut pengarna men inte gjort detta. Den anställde personen Aris påstår att de inte fått handlingarna och skyller på post nord. Ger heller inte någon som helst respons av vad som skall göras. Skall det skickas rekommenderat, nej vi löser inte ut sådant. Min uppfattning blir efter samtal med denna man att pengarna finns där de inte borde vara och bolaget använder utnötningsteknik för att få personer att ge upp. Detta är telias moraliska uppfattning om hur man behandlar ett dödsbos fodran och använder de sörjandes uppgivenhet i en redan mycket besvärlig situation. Ni borde skämmas. Lars_Göran Sandén

Arne H.

för mer än ett år sedan

Har skickat ett Överförmyndariintyg dels 17/11och 9/12 för att säga upptjänster åt min Huvudman. Telia påstår att inga av dom har kommit fram. Därför drabbas min huvudman av 2 extra dyra faktura fast han inte nyttjat någon av dom eftersom han flyttat till annat boende. Det finns ju inget telefonnr som går till Telia Luleå. Har försökt att bestrida fakturerna men utan resultat.

Tord L.

för mer än ett år sedan

Har fått ett väldigt dåligt bemötande från halebop support. En felaktigt debitering på min mobilräkning har jag ifrågasatt. Dialog från Telia (halebop) är väldigt dålig. Hur kan ni behandla en kund så här dåligt ?

Rune S.

för mer än ett år sedan

Min telefon fungerar inte sen mars i år. Det går inte att ringa ut eller in. Har kontaktat Telia varje vecka under en 3 månaders tid och fåt löfte att Telia Har kontaktat ett företag kommer att göra platsbesök för att åtgärda felet. I oktober kom en reparatör från företaget TechBuddy i Skellefteå ,men det visade att han inte kunde göra något för kunde inte tekniken. - Därefter har jag kontaktar Telia varje vecka under två (2) månaders tid och fått löfte att kommer en annan tekniker från TechBuddy. Har också kontaktat TechBuddy flera gånger som lovat att komma åtgärda felet men det kommer inte någon tekniker så felet kvarstår. Det är ofattbart att Telia anlitar ett företag som verkar oseriös. Fakturan kom från TeckBuddy-Telia först 2 månader efter besöket med påminnelse avgift och också uppgift om rutavdrag. Tycker att Telia inte har någon kontroll av företaget TechBuddy och det känns skrämmande att Telia kan anlita TechBuddy. Kommer att fortsätta att jaga Telia. Man börjar undra och fråga hur ett statligt företag kan bete sig så oseriöst. Begär att Telia skall åtgärda felet så fort som möjligt så att telefonen kommer att fungera. Nästa steg är att få massmedian att upp fallet.

Karta och andra adresser

Västra Varvsgatan 27, 972 36 Luleå

Telia Sverige AB - Kundtjänst har verksamhet på Västra Varvsgatan 27, Luleå. 

Telia Sverige AB - Kundtjänst har 121 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Luleåskontoret är Telia Sverige AB - Butik i Sollentuna.

Telia Sverige AB - Kundtjänst gick med vinst (2020)

Telia Sverige AB - Kundtjänst gick med vinst, 3 817 169 000 kr. Telia Sverige AB - Kundtjänst minskade sin omsättning med -2% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 5 638 anställda, snittlönen har ökat 0%.

Användarbilder

Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 20MB)

Verksamhetsbeskrivningen för Telia Sverige AB:

Bolaget skall med inriktning på marknaden för privatkunder och företag samt verksamhet som bedrivs i statlig och kommuanl regi, intresseorganisationer och föreningar, i egen regi eller genom externa återförsäljare och andra distributörer marknadsföra och leverera produkter och tjänster inom områdena för tele- och datakommunikation, tillhandahålla informationstjänster baserad på sådan kommunikation, bedriva handel med varor inom dessa områden och bedriva annan därmed förenlig verksamhet samt förvalta fast egendom.

Verksamheten ingår i:

Telia Sverige AB

Organisationsnummer:

556430-0142

Bolagsform:

Aktiebolag

Moderbolag:

Telia Company AB

VD:

Jens Anders Olof Olsson

Bolaget registrerat:

1991-07-23

F-skatt:

Ja

Momsregistrering:

Ja

Svensk Näringsgrensindelning - SNI:

61100 - Trådbunden telekommunikation