Har alltid fullgjort sina åtagande och har varit tillmötesgående.
Katastrof... kontaktat kundtjänst och valt svenska. Tre ggr av tre möjliga hamnat på engelsktalande kundtjänst som förvisso vart trevliga men lämnat helt olika svar på samma frågor. UPS hävdar att de försökt leverera vid min hemadress tre ggr och misslyckats. De har ej försökt kontakta mig eller lämna någon typ av avisering vid något tillfälle. När jag ringer kundtjänst är sändning på väg att returneras. Bokar om lev och får besked att paket ska levereras dagen efter. När spårningstatus ej förändrats vid lunchtid samma dag som den ska levereras kontaktar jag kundtjänst igen som säger att det är 1-2 dagars fördröjning när man bokar om leverans. De kan ej säga datum eller tid sändningen levereras. Eftersom mitt liv faktiskt snurrar även om UPS är kassa så innebär det att jag måste ta ledigt från mitt arbete för att åka och hämta ett paket på deras depå med ytterligare kostnader för bil/tullar och inkomstbortfall.... Jävla skitföretag..... UNDVIK!
Skickar ingen faktura på tull och moms och chauffören påstår att han inte får någon C:O.D,fast han inte ens varit på plats!
Ett skämt. Budet ringer inte upp om de inte hittar adressen utan paketet går i retur. Kundtjänstmedarbetare som pratar dålig svenska och förmodligen sitter utomlands, går inte att bli kopplad till en lokal medarbetare för att få lösning på problemet. Jag kan helle rinte få tag i de som jobbar på terminalen för att hämta mitt paket själv.
UPS har skickat oss en faktura för en flygfrakt som inte ens är beställd eller levererad till vår adress. När man försöker komma i kontakt med deras kundtjänst kommer man endast till en Engelsktalande även fast man valt Svensk. På e-post svarar de ej! Så dåligt…
FYFAN ANVÄND ALDRIG UPS FICK BETALA 6800 FÖR EN FRAKT SOM INTE ENS SKULLE KOSTA HÄLFTEN OCH DE HAR SÄMST KUNDSERVICE. SCAMBOLAG!!!! PAKETET HAR INTE KOMMIT FRAM MED ÖVER EN VECKAS FÖRSENING. VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Delivery man called by my Porttelefon, I answered. BUT! He parked his car on disabled person parking place, so parking man said to him that he have to move his car. Well he did it and delivered another parcel to nearby shop. I was on the balcony and saw how he put my parcel back to car, delivered another one to nearby shop and he LEFT! After I checked my tracking number I see the update that delivery attempt! !!! Never even again I will use that service!
Ringde återigen, kom fram till en svensk kundtjänst. Lika vidrig som alla de innan. Hon påpekar att senast var mitt paket i Järfälla om och om igen. Får ingen respons eller lösning. TOTALT INKOMPETENTA! ANLITA ALDRIG UPS!
Sämsta företag att ringa till Fast man trycker svenska kommer en engelsk Dom ringer ej till baka som dom låvat
United Parcel Service Sweden AB
Lasarettsvägen 24
821 31 Bollnäs
United Parcel Service Sweden AB
Hangarvägen 21
230 32 Malmö-Sturup
UPS Customer Center
Kylvägen 7
556 52 Jönköping
United Parcel Service Sweden AB
Tunbytorpsgatan 4
721 37 Västerås
Verksamheten ingår i: | United Parcel Service Sweden AB |
Organisationsnummer: | 556109-4532 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | UPS Corporate Finance Sarl |
VD: | Michiel Jan Van Veen |
Bolaget registrerat: | 1972-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 53202 - Bud- och kurirverksamhet |
Dubbeldebiterar alltsom oftast. Skickar därefter krav. Talar man med kundtjänst låter det som allt rättas till. Men de kommunicerar inte med kravavdelningen som fortsätter att skicka krav. Undvik UPS