2 omdömen
Bristande hemleveranser/Hemköp Sedan augusti 2013 har jag varit trogen kund på Hemköp i Bredäng och under pandemin fick jag mina varor hemkörda till stor belåtenhet. Eftersom jag snart är 80 år och har svårt att gå och snön låg djup och kylan var sträng gjorde jag en hembeställning häromdagen på ca 30 varor. En halvtimme före beräknad leveranstid fick jag SMS om att ordern råkat ut för ett ”tekniskt fel”. Jag fick ett telefonnummer där man utlovade hjälp. Er representant där hade dock ingen annan hjälp att ge än att jag måste lägga en ny order. Detta gjorde jag. Inte heller order nr 2 gick att leverera fick jag veta en halvtimme innan den skulle ha anlänt. Nytt ”tekniskt fel”! Nytt telefonsamtal, nu till en barsk dam som dock tröstade mig med att jag skulle få pengarna tillbaka! Ingen av damerna gav mig någon ursäkt. De verkade tycka att det var helt i sin ordning att jag låg ute med över 3000 kr och blev utan mat på grund av Hemköps inkompetens. Vad säger du som ansvarar för hemleveranser på Hemköp? Nu har jag fyllt mitt skafferi med varor från ICA i Kungens kurva med hjälp av ett bilkörande barnbarn.
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
454 000 tkr
−203 000 tkr
-44.7%
Ja
Ja
283
Org.nr.
556542-0824
Juridiskt namn
Axfood AB
Parent company
AxRetail AB
Moms nummer
SE556542082401
VD
Simone Rebecka Margulies
Registreringsdatum
1997-05-14
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch