3 omdömen
Vi kontaktades om leverans av tungt paket av Schenker. Det gick inte att få leverans förrän tidigast dagen efter.Då vi skulle på begravning den dagen efter lunch framfördes att förutsättningen var leverans så tidigt som möjligt på fm. Detta utlovades, 9-12. Någon leverans skedde inte då och när vi kontaktade kontoret i Uppsala framfördes från ansvarig att det visserligen stod önskemål om tidig leverans men att de aldrig lovade annat än att det skulle ske under en viss dag, 9-16. Eftersom jag behöver hjälp att ta hand om det 70 kg tunga paketet hade jag ordnat detta samt lånat en pirra. Jag erbjöd mig att vara hemma kl 16 men då var det för sent (trots att de meddelade att utkörning skedde 9-16), arbetet slutade då! Nu fick jag nytt datum för leveransen och måste då på nytt försöka rekrytera hjälp till den tiden. Upplever servicen som mycket dålig jämfört med flera andra företag där man kontinuerligt uppdaterar när leveransen ska ske, ofta med minutangivelser. Dessutom fanns en total oförståelse hos ansvarig i Uppsala för att det kan vara problematiskt att behöva avsätta en hel dag för kunden och eventuella medhjälpare.
Det finns ingen nummerplacering i telefonkön. I två dagar har jag väntat förgäves i timmar att komma fram på telefonen. Det är den sämsta servicen jag någonsin var med om. Hur skall jag få tag i min försändelse innan den skickas tillbaka till leverantören?
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
12 340 894 tkr
383 053 tkr
3.1%
Ja
Ja
1 832
Org.nr.
556250-3630
Juridiskt namn
Schenker AB
Parent company
SCHENKER AG
Moms nummer
SE556250363001
VD
Olli Petteri Nurmi
Registreringsdatum
1984-11-25
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch