2 omdömen
Så himla nöjd med Specsavers, vart kund i flera år och kommer vara fortsatt trogen. Kundservice i världsklass och bra optiker också.
Butikens personal agerade idag ohederligt. Jag beställde två par glasögon i butiken i april 2016. De kunde jag inte använda, varför de skulle bytas ut. Så skedde senare, men jag fick då bara ett par glasögon inte heller de nya glasögonen fungerade. Optikern, som då enligt en uppgift jag fick var butikens ägare, ville inte byta ut dem, eftersom han menade att jag först borde få min skelning opererad. Han skrev därför en remiss för operation. Remissen hamnade fel. Det företag som fått remissen lovade sända den rätt, men så skedde nog inte och det blev en del turer i anledning av detta, varför jag fortlöpande hade kontakter med butiken rörande ärendet. Till slut tröttnade jag på att vänta och gjorde en synundersöknng hos en annan optiker som också skrev en remiss för operation. Den remissen kom rätt och operationen utfördes i slutet av 2018. I dag på morgonen ringde jag butiken och redogjorde för bakgrunden. Hon som jag talade med lovade direkt att jag skulle få mina nya glasögon som överenskommits och bokade in mig på en tid idag. När jag kom dit krävde emellertid hon som tog emot mig betalt för synundersökningen. Jag försökte då åter redogöra för bakgrunden, men hon ville inte lyssna. Uppenbarligen hade det omedelbart gått prestige i ärendet för henne. Hon uppträdde också mycket oförskämt. När jag stod på mig och klargjorde att hon bröt mot vårt avtal sade hon att hon skulle tala med en optiker. Det samtalet gick mycket snabbt. Optikern intog samma ståndpunkt som hon. När jag försökte förklara bakgrunden ville vare sig han eller hon lyssna. Även en tredje anställd började tjafsa. De påstod att jag inte hade några rättigheter för att det gått två år sedan de glasögon som skulle bytas ut köptes och att de inte var bundna av den tidigare optikerns löfte därför att han inte längre ägde butiken. Men det fanns ju ingen grund för att butiken inte skulle vara skyldig att byta ut mina reklamerade glasögon mot nya. När jag försökte förklara det för dem krävde de att jag skulle gå därifrån. När jag vägrade blev de ytterst otrevliga och hotade med att ringa polisen. Då vägrade jag naturligtvis gå. De ringde polisen och jag fick tala med dem och förklara situationen för dem. När det var uppenbart att polisen inte skulle komma dit och bråka gick jag därifrån. Jag och min familj har använt butiken flitigt och den har varje år tjänat avsevärt mer pengar på oss än de aktuella glasögonen kostade, men nu är det slut med det. Vi tolererar inte ohederlighet. Naturligtvis skall även andra kontakter och åtgärder vidtas.
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
17 441 tkr
189 tkr
1.1%
Ja
Ja
10
Org.nr.
556977-7955
Juridiskt namn
Specsavers Uppsala City AB
Parent company
Uppsala City Optic Services AB
Moms nummer
SE556977795501
VD
Hannah Henrietta M Hübinette
Registreringsdatum
2014-07-17
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch