Volvo Car Uppsala
Soliditet

BilförsäljningFörsäljning av nya bilariUppsala

2.2(6)
·
Volvo Car Uppsala är verksam inom handel med personbilar och lätta motorfordon och hade totalt 550 anställda 2020. Antalet anställda har minskat med 16 personer sedan 2019 då det jobbade 566 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1986. Volvo Car Uppsala omsatte 3 505 927 000,00 kr senaste räkenskapsåret (2020).
2.2

6 omdömen

D
Denniz C.
för mer än ett år sedan

Totalt oseriöst företag som inte kan stå för sina misstag och kör över sina kunder. Enligt Volvo gäller inte muntliga avtal och kan på så sätt höja och sänka bilar fastän reservation på ett pris gjorts mellan köpare och säljare muntligen över telefon. Inte undra på varför det bara haglar in låga betyg på ett så stort företag. Helt sanslöst hur man kan vara så oprofessionell. Det som är ironisk är även hur kundtjänsten på Volvo cars uppmuntrar oss till att gå till konsumentombudsmannen då man tycker att Volvo cars retail Uppsala gjort fel och borde stå för sitt misstag. Händelsen finner ni nedan. Varning för oseriöst företag!!! Jag och min sambo hade reservat en bil för 505.000 som vi tänkte köpa. Vi hade stämt av en tid med säljaren där vi skulle komma. När VI sedan upptäcker ett fel på car.info så ringer jag upp säljaren för att påpeka detta fel. Felet som hittades av oss gjorde att värderingen var felaktig på bilen. Då väljer Volvo Cars Uppsala att helt plötsligt höja priset till 580.000kr!!!! Vilket är ett alldeles för högt pris då man jämför med andra bilar. Vi försöker påtala att vi har reservat bilen för priset på 505.000 att vi sådant fall kan mötas på ett pris som är rimligt och därmed kan vi även få en kompensation då vi faktiskt påtalat felet från deras sida. Dom menar även på att ett muntligt avtal inte är bindande, alltså när vi reservat priset och ska få köpa den för 505.000, vilket då är ett muntligt avtal. Enligt avtalslagen är ett muntligt avtal lika bindande, de hänvisar till att vi måste kunna bevisa då allt som sagts vilket får detta att bli ännu mer oseriöst. Vi får ett mycket oseriöst bemötande med flera olika priser som var totalt oseriösa. En korrekt värdering på bilen utifrån marknaden är 549 000 som dom försöker erbjuda oss en kompensation på. Vi känner totalt lurade. Enligt ny lag dessutom måste bilföretaget stå för priset som har annonserats men det vill dom inte heller. Detta är bara pinsamt från ett sådant stort företag att bråka med kunden som faktiskt hittat felet dessutom. Hade vi inte påtalat felet så hade vi köpt den för 505.000. Vi hann dessutom screenshotta annonsen då de va väldigt snabba på att ändra om den. De verkar inte ha läst på om uppdateringen på konsumentköplagen som trädde i kraft den 1 maj i år, där det står klart och tydligt att man inte kan skylla på felskrivning dessutom. Annonsen som är upplagd är det som gäller.

S
Sarah O.
för mer än ett år sedan

Varning för oseriöst företag!!! Jag och min sambo hade reservat en bil för 505.000 som vi tänkte köpa. Vi hade stämt av en tid med säljaren där vi skulle komma. När VI sedan upptäcker ett fel på car.info så ringer jag upp säljaren för att påpeka detta fel. Felet som hittades av oss gjorde att värderingen var felaktig på bilen. Då väljer Volvo Cars Uppsala att helt plötsligt höja priset till 580.000kr!!!! Vilket är ett alldeles för högt pris då man jämför med andra bilar. Vi försöker påtala att vi har reservat bilen för priset på 505.000 att vi sådant fall kan mötas på ett pris som är rimligt och därmed kan vi även få en kompensation då vi faktiskt påtalat felet från deras sida. Dom menar även på att ett muntligt avtal inte är bindande, alltså när vi reservat priset och ska få köpa den för 505.000, vilket då är ett muntligt avtal. Enligt avtalslagen är ett muntligt avtal lika bindande, de hänvisar till att vi måste kunna bevisa då allt som sagts vilket får detta att bli ännu mer oseriöst. Vi får ett mycket oseriöst bemötande med flera olika priser som var totalt oseriösa. En korrekt värdering på bilen utifrån marknaden är 549 000 som dom försöker erbjuda oss en kompensation på. Vi känner oss totalt lurade. Enligt ny lag dessutom måste bilföretaget stå för priset som har annonserats men det vill dom inte heller. Detta är bara pinsamt från ett sådant stort företag att bråka med kunden som faktiskt hittat felet dessutom. Hade vi inte påtalat felet så hade vi köpt den för 505.000.

B
Benny L.
för mer än ett år sedan

Bra trevlig personal och förstående.

Bilder

Användarbild 1

Ladda upp bilder

(Maximal storlek: 20MB)

Finansiell info

Omsättning

3 505 927 tkr

Rörelseresultat

25 004 tkr

Vinstmarginal

0.7%

F-skatt

Ja

Momsregistrering

Ja

Antal anställda

550

Org.nr.

556275-5834

Juridiskt namn

Volvo Car Retail Um AB

Moms nummer

SE556275583401

Registreringsdatum

1986-04-23

Bolagsform

Aktiebolag

SNI-bransch

45110·Handel med personbilar och lätta motorfordon
45201·Allmän service och reparation av motorfordon utom motorcyklar
45320·Detaljhandel med reservdelar och tillbehör till motorfordon utom motorcyklar
77110·Uthyrning och leasing av personbilar och lätta motorfordon
45310·Parti- och provisionshandel med reservdelar och tillbehör till motorfordon utom motorcyklar
Källor
Kontaktinformationen är regelbundet importerad från Skatteverkets register, Dun & Bradstreet, Value8 och Bolagsverket av hitta.se. Annan information har företaget själv möjligheten att registrera på sin sida.

Olika telefonformat

Branscher