A
Anders Å.
för mer än 6 månader sedan
Utebliven leverans, ingen återkoppling vare sig när förseningen inträffade eller dagen efter. Hade betalat extra för tilläggstjänst PRE10 (leverans innan kl. 10 dagen efter upphämtningen). Försenat projektstart hos slutkund, jag tvingades snabbt sätt mig i bilen, köra 110 mil en fredag. Sedan försvårar DHL Freight (Sweden) AB kompensationsanspråk genom att förhala utlämnande av korrekt faktureringsuppgifter. Nu anlitar vi Schenker, DSV både för lokala som globala leveranser.
Läs mer...Mitt paket var aviserats att komma för två veckor sedan. Jag har ringt och mejlat kundtjänst som säger att de skall ringa tillbaka, vilket de aldrig gör. Vårt globala företag kommer nu sluta som kund hos DHL. Dåligt lett företag i Sverige!
Läs mer...Skulle levereras mellan 09.00 och 13.00. Leveransen kom 18.30. Kan inte bli mer fel.
Jag hade beställt en leverans till en specifik adress. Men paketet levererades till en annan adress i en annan ort. Vid kontakt med kundtjänst fick jag svaret att man tyckte det var bättre för mig med den felaktiga adressen! Dock kunde man skicka paketet till rätt adress mot en avgift!!!
Så om Du vill vara säker på att få leveransen till rätt adress bör du välja ett annat företag.
Läs mer...Vi har bett dem att avisera innan leverans, men det måste beställas via mail, går visst inte att göra på ett smidigt via telefon.
Varpå dem försökt att leverera 2 st pallar till vårt företag 2 ggr och ingen har kunnat ta emot godset pga ingen avisering innan. Och då körs godset tillbaka till terminal vilket inte kan tyckas vara särskilt klimatsmart.
Helt osmidiga att ha att göra med.
Andra företag ringer upp innan leverans så de smidigt blir av med godset, men inte DHL.
Kommer aldrig att använda dessa själv.
Läs mer...Så stel företag som inte vill eller kan lösa enkla saker. Kommer alltid avråda från DHL alla gånger
DHL skulle för två veckor sedan skicka ett paket till oss i Jakobsberg...de skickade paketet till Täby istället. Vi bad dem att skicka paketet till oss och vi såg att paketet hade hamnat i Rosersbergs knutpunkt. Nu så har paketet...tadah...återigen hamnat i Täby fast i en annan stadsdel. DHL har inte hört av sig...Det har nu gått drygt två veckor....Jäkligt lång tid för ett monopolspel. DHL framstår enligt mitt tycke just nu som komplett förvirrade och likgiltiga.
Läs mer...Satt i kö som företag och vänta. Prick 17.00 slängs jag ut ur kön. Sedan växel stängd. Illa.
Otrevlig kundtjänst!som inte hade någon som helst lust att hjälpa mig ang leveransen.
Varför kan man inte bara lösa grejerna!
Det gör jag hela dagarna
Totalt antal fordon: 267
Senaste införskaffat: en Volvo FH 62 TR. Fordonet köptes 2024
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Dhl Freight (sweden) AB |
Organisationsnummer: | 556103-0437 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | DHL Nordic AB |
VD: | Robert Kenth Zander |
Bolaget registrerat: | 1972-01-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 52290 - Övriga stödtjänster till transport |
Mobilformat för 0771-345 345
Telefonformat för 08-543 450 20