Köpte en telefon med abonnemang under Black Friday; abonnemanget aktiverades redan inom några dagar - men telefon har fortfarande inte levererats tre veckor senare. Elgiganten skyller på Bring, men Bring säger att Elgiganten har inte skapat en EDI för försändelsen. Ingen på Kundtjäst kan hjälpa, utan de säger att man måste ta kontakt med butiken - och man kan inte ringa butiken - de ska ringa mig. Men än så länge har ingen ringt. Det bästa är att eftersom abonnemanget har redan aktiverats, kostnaderna samlar på - utan att jag ens har mobilen med mig!! Jag frågade - är det OK om jag inte betalar fakturan då, innan jag har fått mobilen - de säger nej, om jag inte betalar så hamnar fakturan hos kronofogden. Så nu betalar jag för något som jag inte har.
Läs mer...Köpte en skrivare som jag inte fick igång wifi på. Åkte till affären och fick ett mycket trevligt och personligt bemötande. Dessutom en ny skrivare!
Mycket nöjd!
Då har vi väntat på en bänkskiva från epoq i 1 år eftersom den förra var fel färg och mönster mot de andra vi fick. Vi har kontaktat elgiganten samt epoq kök ca 15 gånger både i butik och telefon (med ca 1 timmes väntan) utan att få någon återkoppling ang ärendet. Idag var ytterligare en dag då den skulle komma och tagit ledigt från arbetet för att invänta den. Anade att det ev inte stämde igen för 3 gången då jag fick ringa igen. Mycket riktigt var det ingen leverans idag heller och ingen information att det inte skulle komma även idag..
Läs mer...Var inne och köpte två telefoner men det var dom sista har köpt några hos er men detta var det sista tur att det finns andra att handla hos när jag komm hem skulle jag ladda mobilerna va inga laddare bara en sketen kabel som inte passar någon stans det retar mig mycket att expediten kunde sagt att ni vet det finns inga laddare med i dom nya telefonerna vi köpte iphone som vi inte haft innan och vi sade att vi skulle byta men han säger inte ett ord det är så jäkla dåligt å skall du läsa till dig det så måste du ha förstoringsglas för det står i botten men glas var noga för dom är ömtåliga det hade varit bättre han sagt något om laddare så vi går inte in där mer för det räkte för mig att lägga ut 10 000 kr ett ord så hade ni sålt mer Jan Karlén Lysekil
Läs mer...Man står o väntar på kundtjänst för att få hjälp, efter 10 minuter där två anställda diskuterar något så ber jag om ursäkt då jag bara har en snabb fråga om var en vara finns.
Döm om att bli häpen då dessa två står o kollar på Youtube eller något liknande.
Köpte min vara i en annan butik som heter spisen i Uddevalla.
Läs mer...Varför ha en kundtjänst som inte kan svara på en enda fråga om mina problem utan endast be mig gå in på butiken där man sålt varan. Jag ringer upp för att få hjälp, inte för att bli anvisad till butiken för det förstår jag att jag också kan göra. Just denna typ av bristande service och kunskap var en av de saker som gjorde att jag tvekade inför att handla på elgiganten denna gång och jag kan lova att det kommer att dröja innan nästa köp genomförs i er kedja. Tråkigt! Dessutom lurade mig killen i butiken, han försökte låta som han kunde varan men det gjorde han inte, vilket jag kom underfund med. Detta kostade honom några hundralappar, men han erkände att han lovat mig något han inte kunde hålla/leverera.
Läs mer...Totalt antal fordon: 65
Senaste införskaffat: en Volvo XC40. Fordonet köptes 2024
Visa värdering och all info i bilregistretVerksamheten ingår i: | Elgiganten AB |
Organisationsnummer: | 556471-4474 |
Bolagsform: | Aktiebolag |
Moderbolag: | Elkjöp Nordic AS |
VD: | Bo Niclas Eriksson |
Bolaget registrerat: | 1993-10-01 |
F-skatt: | Ja |
Momsregistrering: | Ja |
Svensk Näringsgrensindelning - SNI: | 47430 - Specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning |
Mobilformat för 0771-115 115