Bolaget ska utveckla och sälja kvalificerade simulatorer och annan 'utrustning/mjukvara för verklighetsnära upplevelser.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 24 105 | 8 362 | 2 586 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -17 633 | -7 172 | -10 148 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -17 759 | -7 245 | -10 206 |
Årets resultat (tkr) | -168 | 1 635 | |
Summa tillgångar (tkr) | 11 491 | 12 184 | 11 522 |
Antal anställda | 6 | 2 | 2 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 24 105 | 8 362 | 2 586 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -17 633 | -7 172 | -10 148 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -17 759 | -7 245 | -10 206 |
Årets resultat (tkr) | -168 | 1 635 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 5 329 | 10 019 | 10 145 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 6 162 | 2 165 | 1 378 |
Tillgångar (tkr) | 11 491 | 12 184 | 11 522 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 1 530 | 1 698 | 63 |
Obeskattade reserver (tkr) | 753 | 690 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 26 | 4 177 | 9 318 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 9 182 | 5 618 | 2 142 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 11 491 | 12 184 | 11 522 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 6 | 2 | 2 |
Omsättning per anställd (tkr) | 4 018 | 4 181 | 1 293 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -73.2% | -85.8% | -392.4% |
Soliditet | 18.0% | 18.0% | 0.6% |
Kassalikviditet | 21.0% | 31.5% | 23.9% |
Gaim Immersive Technology Group AB ingår i en koncern med 22 bolag. Moderbolag är Aimpoint AB och koncernmoderbolag är Pgs Group AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2021-12.
Bolaget ska utveckla och sälja kvalificerade simulatorer och annan 'utrustning/mjukvara för verklighetsnära upplevelser.