Bolagets verksamhet ska bestå av strategisk rådgivning och konsulttjänster inom kommunikation, marknadsföring, reklam såväl grafisk som interaktivt samt därmed förenlig verksamhet. Bolaget skall även bedriva konsultverksamhet i syfte att förbättra företags och organisationers kommunikationer och relationer med sina intressenter. Genom designmetodik ska bolaget bedriva konsultverksamhet inom innovation, affärsstrategi, organisationsutveckling, företagsledning, kapacitetsutveckling, designstrategi, servicedesign, interaktionsdesign, produktdesign och bedriva därmed förenlig verksamhet. Genom designmetodik och med människan i centrum skall bolaget bedriva konsultverksamhet inom innovation, affärsstrategi och organisationsutveckling samt bedriva därmed förenlig verksamhet. Med utgångspunkt i Östergötland skall konsultverksamhet inom marknadsanalys, omvärldsanalys och trendanalys, inom kommunikationsstrategi och varumärkesstrategi samt inom strategisk design och grafisk profil samt därmed förenlig verksamhet bedrivas. Konsultverksamhet i syfte att förbättra företags och organisationers kommunikationer och relationer med sina intressenter. Dessutom ska bolaget sälja varor och tjänster främst med avseende på programvaror med inriktning på information och PR och annan därmed förenlig verksamhet.
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 92 207 | 85 941 | 75 551 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 4 968 | 4 786 | -3 079 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 5 003 | 4 786 | -3 087 |
Årets resultat (tkr) | 1 988 | 1 011 | 125 |
Summa tillgångar (tkr) | 35 079 | 33 091 | 40 012 |
Antal anställda | 46 | 46 | 54 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 92 207 | 85 941 | 75 551 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 4 968 | 4 786 | -3 079 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 5 003 | 4 786 | -3 087 |
Årets resultat (tkr) | 1 988 | 1 011 | 125 |
TILLGÅNGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 202 | 299 | 400 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 34 877 | 32 792 | 39 612 |
Tillgångar (tkr) | 35 079 | 33 091 | 40 012 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2022-12* | 2021-12* | 2020-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 9 306 | 7 318 | 6 307 |
Obeskattade reserver (tkr) | 3 171 | 2 235 | 1 756 |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 22 602 | 23 538 | 31 949 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 35 079 | 33 091 | 40 012 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) | 4 050 |
2022-12* | 2021-12* | 2020-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 46 | 46 | 54 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 005 | 1 868 | 1 399 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 5.4% | 5.6% | -4.1% |
Soliditet | 33.0% | 27.0% | 18.9% |
Kassalikviditet | 154.3% | 132.0% | 79.7% |
Intellecta AB ingår i en koncern med 20 bolag. Moderbolag är AuraGroup AB och koncernmoderbolag är Blue Giraffe AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-12.
Bolagets verksamhet ska bestå av strategisk rådgivning och konsulttjänster inom kommunikation, marknadsföring, reklam såväl grafisk som interaktivt samt därmed förenlig verksamhet. Bolaget skall även bedriva konsultverksamhet i syfte att förbättra företags och organisationers kommunikationer och relationer med sina intressenter. Genom designmetodik ska bolaget bedriva konsultverksamhet inom innovation, affärsstrategi, organisationsutveckling, företagsledning, kapacitetsutveckling, designstrategi, servicedesign, interaktionsdesign, produktdesign och bedriva därmed förenlig verksamhet. Genom designmetodik och med människan i centrum skall bolaget bedriva konsultverksamhet inom innovation, affärsstrategi och organisationsutveckling samt bedriva därmed förenlig verksamhet. Med utgångspunkt i Östergötland skall konsultverksamhet inom marknadsanalys, omvärldsanalys och trendanalys, inom kommunikationsstrategi och varumärkesstrategi samt inom strategisk design och grafisk profil samt därmed förenlig verksamhet bedrivas. Konsultverksamhet i syfte att förbättra företags och organisationers kommunikationer och relationer med sina intressenter. Dessutom ska bolaget sälja varor och tjänster främst med avseende på programvaror med inriktning på information och PR och annan därmed förenlig verksamhet.