Företaget ska bedriva dagligvaruhandel med fokus på livsmedel. Försäljningen kommer att ske genom digitala och fysiska butiker med möjlighet till hemkörning eller upphämtning i butik. Företaget kommer även jobba med sociala medier och andra digitala tjänster samt artificiell intelligens inom området mat, hälsa och livsstil både mot konsumenter och företag. Nya autonoma plocklösningar, distribution och förädling av livsmedelsprodukter kommer även innefatta bolagets affärsområde.
2023-07* | 2022-07* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 703 | 31 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -350 | -185 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -362 | -185 |
Årets resultat (tkr) | -362 | -185 |
Summa tillgångar (tkr) | 911 | 188 |
Antal anställda |
2023-07* | 2022-07* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 703 | 31 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -350 | -185 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -362 | -185 |
Årets resultat (tkr) | -362 | -185 |
TILLGÅNGAR | 2023-07* | 2022-07* |
---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 59 | 73 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 852 | 116 |
Tillgångar (tkr) | 911 | 188 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-07* | 2022-07* |
---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 63 | 50 |
Obeskattade reserver (tkr) | ||
Avsättningar (tkr) | ||
Långfristiga skulder (tkr) | 374 | 77 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 474 | 61 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 911 | 188 |
2023-07* | 2022-07* | |
---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | ||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | ||
Löner till övriga anställda (tkr) | ||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | ||
Sociala kostnader (tkr) | ||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-07* | 2022-07* | |
---|---|---|
Antal anställda | ||
Omsättning per anställd (tkr) | ||
Personalkostnader per anställd (tkr) | ||
Vinstmarginal | -49.8% | -596.8% |
Soliditet | 6.9% | 26.6% |
Kassalikviditet | 179.8% | 109.8% |
Företaget ska bedriva dagligvaruhandel med fokus på livsmedel. Försäljningen kommer att ske genom digitala och fysiska butiker med möjlighet till hemkörning eller upphämtning i butik. Företaget kommer även jobba med sociala medier och andra digitala tjänster samt artificiell intelligens inom området mat, hälsa och livsstil både mot konsumenter och företag. Nya autonoma plocklösningar, distribution och förädling av livsmedelsprodukter kommer även innefatta bolagets affärsområde.