Bolaget skall driva buss- och taxirörelse, ävensom idka därmed förenlig verksamhet.
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 7 964 | 7 225 | 6 105 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 770 | 516 | -54 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 674 | 428 | -166 |
Årets resultat (tkr) | 246 | 1 | -20 |
Summa tillgångar (tkr) | 9 902 | 10 943 | 12 419 |
Antal anställda | 4 | 4 | 3 |
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 7 964 | 7 225 | 6 105 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 770 | 516 | -54 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 674 | 428 | -166 |
Årets resultat (tkr) | 246 | 1 | -20 |
TILLGÅNGAR | 2023-08* | 2022-08* | 2021-08* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 4 643 | 5 606 | 6 590 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 5 259 | 5 337 | 5 830 |
Tillgångar (tkr) | 9 902 | 10 943 | 12 419 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-08* | 2022-08* | 2021-08* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 2 300 | 2 054 | 2 053 |
Obeskattade reserver (tkr) | 3 941 | 4 031 | 4 641 |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 1 220 | 2 445 | 3 670 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 2 441 | 2 413 | 2 056 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 9 902 | 10 943 | 12 419 |
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-08* | 2022-08* | 2021-08* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 4 | 4 | 3 |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 991 | 1 806 | 2 035 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 9.7% | 7.1% | -0.9% |
Soliditet | 51.9% | 45.3% | 43.4% |
Kassalikviditet | 215.4% | 221.2% | 283.6% |
Okome Buss & Taxi AB ingår i en koncern med 2 bolag. Koncernmoderbolag är Josab Maskin AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-08.
Bolaget skall driva buss- och taxirörelse, ävensom idka därmed förenlig verksamhet.