Bolaget ska bedriva konsulterande verksamhet inom internationell marknadsföring, marknadsanalys, kommunikationsstrategi, grafisk formgivning av varumärken, strategi och utveckling av policies för Internet, reklam och marknadsföring, varumärkesdesign, industridesign, film design, grafisk design, ljuddesign och webbdesign, bedriva handel med värdepapper, bedriva musikproduktion och musikförlag, bedriva marknadsföring och försäljning av hälsorelaterade produkter och tjänster, bedriva marknadsföring och försäljning av designelement för hemsidor, driva internetbaserad teknisk plattform för dialog mellan människor, arrangera internationella mässor och konferenser, bedriva produktion av tryckta och digitala varumärkes- och identitetsböcker för företag och organisationer i Sverige och internationellt, bedriva digital design och utveckling, skapa och sälja mode och grafik med inspiration från graffiti-kulturen samt bedriva därmed förenlig verksamhet.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 688 | 3 142 | 1 842 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 680 | 1 209 | 168 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 669 | 1 205 | 165 |
Årets resultat (tkr) | 515 | 938 | 79 |
Summa tillgångar (tkr) | 1 731 | 1 893 | 1 066 |
Antal anställda |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 688 | 3 142 | 1 842 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 680 | 1 209 | 168 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 669 | 1 205 | 165 |
Årets resultat (tkr) | 515 | 938 | 79 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 371 | 343 | 354 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 1 361 | 1 550 | 712 |
Tillgångar (tkr) | 1 731 | 1 893 | 1 066 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 689 | 1 058 | 456 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 95 | ||
Kortfristiga skulder (tkr) | 948 | 835 | 611 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 1 731 | 1 893 | 1 066 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 40.3% | 38.5% | 9.1% |
Soliditet | 39.8% | 55.9% | 42.8% |
Kassalikviditet | 143.6% | 185.6% | 116.5% |
Pihlström Brandlab AB är koncernmoderbolag i en koncern bestående av 2 bolag. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-12.
Bolaget ska bedriva konsulterande verksamhet inom internationell marknadsföring, marknadsanalys, kommunikationsstrategi, grafisk formgivning av varumärken, strategi och utveckling av policies för Internet, reklam och marknadsföring, varumärkesdesign, industridesign, film design, grafisk design, ljuddesign och webbdesign, bedriva handel med värdepapper, bedriva musikproduktion och musikförlag, bedriva marknadsföring och försäljning av hälsorelaterade produkter och tjänster, bedriva marknadsföring och försäljning av designelement för hemsidor, driva internetbaserad teknisk plattform för dialog mellan människor, arrangera internationella mässor och konferenser, bedriva produktion av tryckta och digitala varumärkes- och identitetsböcker för företag och organisationer i Sverige och internationellt, bedriva digital design och utveckling, skapa och sälja mode och grafik med inspiration från graffiti-kulturen samt bedriva därmed förenlig verksamhet.