Bolaget skall bedriva utbildningar inom visuella effekter för spel, film, reklam och digitala medier och därmed förenlig verksamhet.
2023-05* | 2022-05* | 2021-05* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 4 213 | 2 785 | 2 198 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 239 | 240 | 91 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 171 | 159 | 11 |
Årets resultat (tkr) | 156 | 92 | 10 |
Summa tillgångar (tkr) | 1 660 | 1 577 | 1 666 |
Antal anställda | 2 | 2 | 1 |
2023-05* | 2022-05* | 2021-05* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 4 213 | 2 785 | 2 198 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 239 | 240 | 91 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 171 | 159 | 11 |
Årets resultat (tkr) | 156 | 92 | 10 |
TILLGÅNGAR | 2023-05* | 2022-05* | 2021-05* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 697 | 805 | 386 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 963 | 772 | 1 280 |
Tillgångar (tkr) | 1 660 | 1 577 | 1 666 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-05* | 2022-05* | 2021-05* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 353 | 197 | 105 |
Obeskattade reserver (tkr) | 73 | 57 | |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 276 | 535 | 960 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 957 | 788 | 600 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 1 660 | 1 577 | 1 666 |
2023-05* | 2022-05* | 2021-05* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) | 100 |
2023-05* | 2022-05* | 2021-05* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 2 | 2 | 1 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 107 | 1 393 | 2 198 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 5.7% | 8.6% | 4.1% |
Soliditet | 24.4% | 15.1% | 6.3% |
Kassalikviditet | 100.6% | 98.0% | 213.3% |
Visual Magic Education AB ingår i en koncern med 5 bolag. Koncernmoderbolag är Grumpy And Old Group AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-05.
Bolaget skall bedriva utbildningar inom visuella effekter för spel, film, reklam och digitala medier och därmed förenlig verksamhet.