facebook_pixelUPS Customer Center - Kylvägen 7, Jönköping | hitta.se
Hitta.se

Om UPS Customer Center

UPS Customer Center är verksam inom bud- och kurirverksamhet och hade totalt 672 anställda 2020. Antalet anställda har minskat med 13 personer sedan 2019 då det jobbade 685 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1972. UPS Customer Center omsatte 2 323 496 000 kr senaste räkenskapsåret (2020).

Företag ikon
Ditt företag?Jag vill veta mer

Hamna högt upp i sökresultatet och få fler kundkontakter!


Stoppa bedragaren i tid med UC Håll koll - ID-Skydd företag

Bli direkt meddelad om förändring görs för ditt företag.

Rabattkod: HallKollErbjudande

Skaffa ID skydd företag 3 månader för 1 kr här!
Bild uc

UPS Customer Center har 1.6 i betyg!

UPS Customer Center har betygsatts av 19 personer varav 13 även lämnat en kommentar.
Innehållet i denna sektion är skapat av användare.

Skriv ett omdöme

1.6 /5

19 betyg. 13 kommentarer

Lars A.

för 4 månader sedan

Skitsupport,svarar efter 45 min och slänger på luren i örat direkt.

Helen D.

för 4 månader sedan

Först telefonkö i 25 minuter för att när de äntligen svarar mötas av en trött kundservice som inte verkar veta vad hen pratar om. Skulle inte använda UPS jag inte var tvingad till det.

Åke S.

för 5 månader sedan

Omöjliga att få kontakt med. Otroligt krångligt system på deras hemsida. Fullständigt användarovänligt. Verkar inte ta något ansvar för sina leveranser!

Per M.

för 6 månader sedan

Nu har det hänt igen! Blir lovad leverans, och samma dag som leveransen skall ske kommer ett nytt besked om att leveransen har blivit försenad och kan levereras först nästa dag. Jag har ringt 0776622077 och var i telefonkö i 15 minuter för att då höra ett "klick" och då blev samtalet bortkopplat. Mycket dålig kundservice.

Mats G.

för 6 månader sedan

de man ringer till är bra. Men era leveranser i vårt område är de klart sämsta av alla transportbolag. Man vet aldrig när man får era leveranser. Det kan stå på er sida att de ska levereras en viss dag och man litar på det. men oftast blir det inte så utan ytterligare någon eller några dagar senare.

Peder J.

för mer än 6 månader sedan

Synd det inte finns lägre betyg att ge . UPS har inte lyckats att leverera rätt en enda gång till mig . Ringde och fråga om mitt paket idag kl 1600 och fick besked att det var på väg. kl 17 får jag ett mejl om att det kommer en annan dag . Har nu tvingats ta ledigt en hel dag då de inte ens kan uppge en ca tid de kan tänkas komma. Måste va världens sämsta fraktbolag

Patrik A.

för mer än 6 månader sedan

Varför kan man inte sätta lägre betyg, UPS är inte värd ens en stjärna. UPS tappar bort mitt paket och kan inte ens ringa chauffören för att fråga var det blev lämnat. Supporten har gjort det till en sport att inte hantera eller hjälpa till i ärenden, otroligt ointresserade av att lösa någonting. Sämre kan det inte bli, varför någon använder detta företag är en gåta, det måste kosta företag och deras mottagare otroliga summor i borttappade försändelser och att sedan dessutom behöva göra UPS jobb åt dem för att hålla sina kunder nöjda. Skrattretande dåligt!!

Eva B.

för mer än 6 månader sedan

1a ggn satt o väntade på bestämd dag,ringer 18.00 då har dom ens inte lastat på varan på bilen.2a ggn satt o väntade på bestämd dag,ringer 16.00 jodå varan är på väg.ringer 18.00 min adress finns inte.katastrof.ska nog inte handla på sidor som använder ups som frakt

Maria

för mer än ett år sedan

Jag hade en hämtning och två olika leveranser, denna vecka. Hämtningen och en av leveranserna gick bra, men den sista sköttes riktigt dåligt. Jag satt och väntade i åtta timmar på den, men tillslut får jag ett meddelande om att jag, enligt chauffören, inte svarade när hen ringde på i porttelefonen. Problemet är bara att jag bor i en friliggande villa, som inte har någon porttelefon. Alltså ljög chauffören, och min åttatimmarsväntan, visade sig vara förgäves. Tyvärr drar det självklart ned betyget för hela upplevelsen.

Danie

för mer än ett år sedan

Ta emot skit, eller få dina saker tagna av tullen. Väldigt dålig kundtjänst där istället för att få hjälp, då jag ser att min leverans sker samma dag så bråkar personalen med mig om att mitt paket absolut inte kommer fram den dagen som jag har bekräfta dagen innan detta. Inget kommer på 2 dagar sedan helg. Efter detta har dom skickat tillbaka mitt paket till tullen bara för att IGEN IGEN FÖR ATT JAG SOM KUND TYCKTE JAG HADE RÄTT MOT MEN OTREVLIG ANSTÄLLD...

Karta och andra adresser

Kylvägen 7, 556 52 Jönköping

UPS Customer Center har verksamhet på Kylvägen 7, Jönköping. 

UPS Customer Center har 6 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Jönköpingskontoret är UPS Sweden AB i Mölndal.

UPS Customer Center gick med vinst (2020)

UPS Customer Center gick med vinst, 75 565 000 kr. UPS Customer Center ökade sin omsättning med 8,09% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 672 anställda, snittlönen har minskat 0%.

Användarbilder

Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 20MB)

Verksamhetsbeskrivningen för United Parcel Service Sweden AB:

Bolaget skall för egen och annans räkning såväl i Sverige som utomlands tillhandahålla tjänster inom skeppning och transporter av paket och gods av alla slag, på land, till sjöss och i luften, omfattande men inte begränsade till IT, human relations, bokföring, redovisning, marknadsföring och andra former av logistiska tjänster. Vidare skall bolaget utföra alla åtgärder avseende hantering,förvaring, befraktning, lagring, försäkring och tullbehandling av alla slags paket och gods. Bolaget får uppträda som speditör, transportombud och mäklare av transporter i alla led av frakter till lands, sjöss och i luften. Bolaget får utföra alla åtgärder avseende finansiell leasing av transportmateriel. Bolaget får i Sverige eller utomlands för egen eller annans räkning utföra alla transaktioner och tillhandahålla alla tjänster av vad slag de må vara som är direkt eller indirekt hänförliga till bolagets verksamhet. Bolaget får genom bidrag, subskription, omplacering, medverkan, sammanslagning, absorption, samarbete, finansiell hjälp eller disposition eller på annat sätt deltaga i andra svenska eller utländska bolag, institutioner eller företag, om samarbetet eller deltagandet, direkt eller indirekt bidrager till förverkligandet av eller står i samband med bolagets verksamhet. Bolaget får tillhandahålla säkerheter eller ställa garantier, lämna förskott, bevilja krediter, företagsinteckningar eller andra säkerheter både för bolagets egna åtaganden och för åtaganden av tredje man. Bolaget får förvärva, förvalta, leasa och sälja fast egendom.

Verksamheten ingår i:

United Parcel Service Sweden AB

Organisationsnummer:

556109-4532

Bolagsform:

Aktiebolag

Moderbolag:

United Parcel Service Inc

VD:

Michiel Jan Van Veen

Bolaget registrerat:

1972-01-01

F-skatt:

Ja

Momsregistrering:

Ja

Svensk Näringsgrensindelning - SNI:

53202 - Bud- och kurirverksamhet

Branscher

Olika mobilformat

Mobilformat för 077-662 20 77