Hitta.se

UPS Customer Center

i Jönköping

Org.nr. 556109-4532

Om UPS Customer Center

UPS Customer Center är verksam inom bud- och kurirverksamhet och hade totalt 759 anställda 2021. Antalet anställda har ökat med 87 personer sedan 2020 då det jobbade 672 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 1972. UPS Customer Center omsatte 2 853 289 000 kr senaste räkenskapsåret (2021).

UPS Customer Center har 1,5 i betyg!

UPS Customer Center har betygsatts av 35 personer varav 26 även lämnat en kommentar.
Innehållet i denna sektion är skapat av användare.

Skriv ett omdöme

1,5 /5

35 betyg. 26 kommentarer

Daniel H.

för 6 dagar sedan

Katastrof. Korrekt adress men leveransen sker inte och omöjligt att nå UPS på telefon eller mail. Bojkott.

Kjell L.

för en månad sedan

Fullständig obegripligt, går inte att komma fram på telefon eller något annat, ren katastrof !!!

Mats P.

för 2 månader sedan

Totalt haveri 1Z8Y9A830445436523 Mats Persson 0708133894

Lars L.

för 2 månader sedan

transport skadat gods ingen vill erkänna från er om det

Walter M.

för 3 månader sedan

TErrible !!! My package was according to UPS delivered on August 16th when actually it was scheduled to arrive on August 22nd. Anyways, it never arrived. I live on the country, having my next neighborg 250 meters away from my place. Nothing goes lost in our area. So, the UPS driver lied about delivering my package. I tried to get in touch with the driver but it was impossible to find a phone number. I went to the only UPS rep. near my town and the clerk couldn't assist me on my request. (he did not know who to call... ) I found a phone number (in the UK) for my area here in Sweden and they toll me I would get a call in an hour by some representative; I never got the call. Today, I finally got to talk to someone at the UPS Customers center and after 20 minutes explaining my case the UPS clerk adviced me to refer myself to the Shipper (AMAZON)... WHAT A WAY TO GO UPS... YOU WASH YOUR HANDS INSTEAD OF FINDING OUT WHAT THE DRIVER IN QUESTION HAS TO SAY... UPS, YOU HAVE PROVED TO BE IRRESPONSABLE. UPS, DU HAR BEVISAT ATT VARA ANSVARLIG.

Tommy L.

för 3 månader sedan

Det värsta företaget jag haft att göra med, inga leveranser kommer på utlovad tid. Kom på att UPS måste stå för Usel Paket Service. Ringer man så hamnar man på en dålig linje till kundsupport i Indien som knapp går att höra eftersom ljudet kommer och går hela tiden. Synd att det inte går att ett lämna - omdöme bland stjärnorna.

Anneli R.

för 3 månader sedan

Dom hade skickat tillbaka mitt paket trots att jag ringt och dom skulle spara det. Dom skyllde på UPS som hämtat det och på mig att jag ringt dom och inte UPS. Men det sa dom inte när jag ringde. Dom blev mycket otrevliga när jag ifrågasatte deras handlande. Där hämtar jag aldrig mer något paket!

Sven S.

för 4 månader sedan

Folkskygga och urusla.

Besim E.

för 4 månader sedan

Sämst

Kjell S.

för 6 månader sedan

Krångliga,omständiga,kontakter vid spårning av gods Har de mest omständliga telesvar med oändlga frågor ,omfrågningar...att komma fram till svenssktalande tog mycket tålamod och tre omringningar...

Karta och andra adresser

Kylvägen 7, 556 52 Jönköping

UPS Customer Center har verksamhet på Kylvägen 7, Jönköping. 

UPS Customer Center har 8 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Jönköpingskontoret är UPS Sweden AB i Mölndal.

UPS Customer Center gick med vinst (2021)

UPS Customer Center gick med vinst, 148 153 000 kr. UPS Customer Center ökade sin omsättning med 22,8% senaste räkenskapsåret. Bolaget har 759 anställda, snittlönen har ökat 0%.

Användarbilder

Ladda upp bilder (valfritt) (Maxstorlek: 20MB)

Verksamhetsbeskrivningen för United Parcel Service Sweden AB:

Bolaget skall för egen och annans räkning såväl i Sverige som utomlands tillhandahålla tjänster inom skeppning och transporter av paket och gods av alla slag, på land, till sjöss och i luften, omfattande men inte begränsade till IT, human relations, bokföring, redovisning, marknadsföring och andra former av logistiska tjänster. Vidare skall bolaget utföra alla åtgärder avseende hantering,förvaring, befraktning, lagring, försäkring och tullbehandling av alla slags paket och gods. Bolaget får uppträda som speditör, transportombud och mäklare av transporter i alla led av frakter till lands, sjöss och i luften. Bolaget får utföra alla åtgärder avseende finansiell leasing av transportmateriel. Bolaget får i Sverige eller utomlands för egen eller annans räkning utföra alla transaktioner och tillhandahålla alla tjänster av vad slag de må vara som är direkt eller indirekt hänförliga till bolagets verksamhet. Bolaget får genom bidrag, subskription, omplacering, medverkan, sammanslagning, absorption, samarbete, finansiell hjälp eller disposition eller på annat sätt deltaga i andra svenska eller utländska bolag, institutioner eller företag, om samarbetet eller deltagandet, direkt eller indirekt bidrager till förverkligandet av eller står i samband med bolagets verksamhet. Bolaget får tillhandahålla säkerheter eller ställa garantier, lämna förskott, bevilja krediter, företagsinteckningar eller andra säkerheter både för bolagets egna åtaganden och för åtaganden av tredje man. Bolaget får förvärva, förvalta, leasa och sälja fast egendom.

Verksamheten ingår i:

United Parcel Service Sweden AB

Organisationsnummer:

556109-4532

Bolagsform:

Aktiebolag

Moderbolag:

UPS Corporate Finance Sarl

VD:

Michiel Jan Van Veen

Bolaget registrerat:

1972-01-01

F-skatt:

Ja

Momsregistrering:

Ja

Svensk Näringsgrensindelning - SNI:

53202 - Bud- och kurirverksamhet

Branscher

Olika mobilformat

Mobilformat för 077-662 20 77