Primärvårdsmottagningar med läkareiHässelby
9 omdömen
Nog den sämsta vårdcentralen jag haft med att göra i mitt liv. Alltid olika läkare, många har svårt med svenska språket så det blir svårt att bli förstådd och svårt att förstå vad dom säger. Säkert inget fel på läkarna i sig, men att behöva få nya läkare varje gång ger ingen trygghet alls. Själv fick jag en stark epilepsi medicin utskrivet mot nervsmärta. Dom skulle kontakta mig efter 2 veckor och se hur det gått för att stämma av, men dom hörde aldrig av sig alls och läkaren som skrev ut det har jag aldrig träffat utan bara talat med i telefon en gång. Då satt han och smaskade i telefonen och lät mer som han satt framför tv:n och käkade godis och hade fredagsmys. Under pandemin hade jag väldigt ont i ett öra, jag fick inte komma dit utan dom sa att jag skulle åka till Huddinge sjukhus och akuten där. Där blev dom både förvånade och förbannade på Åkermyntan att dom inte gjorde en första koll utan belastade akuten som hade det fruktansvärt kämpigt i värsta coronatiden. Deras sjukgymnast gav mig helt fel diagnos och började behandla där efter, trots att jag sa att så kunde det inte vara. Gick till slut till en annan sjukgymnast som bara skakade på huvudet när han fick höras deras diagnos som inte stämde det minsta. Åkermyntans VC skulle jag absolut inte rekommendera.
Det är mycket komplicerat att få kontakt med rätt person som kan hjälpa med de frågor jag har. Online verktyget är inte användarvänlig (även för mig som har en teknisk utbildning) Primärvård fungerar inte tillfredsställande. Husläkare bryr sig inte om sina patienter. Dessutom blev jag inte informerad om att min läkare slutade jobba och jag har inte heller fått ett förslag på en ny läkare som skulle ta över. Det är också svårt att få en lämplig tid för läkarbesök. Jag får vänta drygt en månad, vilket jag tycker är oacceptabelt.
Jag har varit på sista läkarbesöket där, jag ger upp orkar inte mer. Sedan ungefär hälften av personalen slutade har det varit katastrof. Jag är multisjuk väldigt dålig men har bara skickats runt bland dom olika läkarna. Detta har resulterat i många fel. Ingen koll på sådant som gjorts på sjukhus fast det från sjukhusets sida överförs med bra info till VC. Det känns numera som en väldigt toppstyrd vårdcentral, då svaren från läkarna ofta varit det får du ta med enhetschefen.
Dåligt Dåligt!! Batterierna för 24 tim blodtrycksmätare tog slut efter ca 12 tim! Ny mätning ca 4 veckor senare Ok. Dagen efter mätningen ringer en läkare och frågar varför jag inte infinner mig på bokad tid för utvärdering av mätningen. Jag fick aldrig någon bokad tid då jag lämnade vårdcentralen efter blodtrycksmätningen. Denna vårdcentral är för mig inte seriös så jag kommer byta vårdcentral.
Dåligt, Läkaren skällde ut mej för att jag inte blev bra i ryggen efter kortisonsprutan. Han hade inte läst mitt röntgenutlåtande. Ringer på nytt och blir utskälld av en otrevlig dam som tycker jag ska ha koll på när min läkare har semester, vad är detta? Är sjuk och behöver hjälp, inte nån som skäller på mej när jag är sjuk!
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
357 844 tkr
5 552 tkr
1.6%
Ja
Nej
214
Org.nr.
556668-2547
Juridiskt namn
Capio Hälso Och Sjukvård AB
Parent company
Capio Legevisitten AB
Moms nummer
SE556668254701
VD
Karin Maria Hult Steinberg
Registreringsdatum
2004-10-14
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch