3 omdömen
Vi köpte en Eolis 1200 S av Sunt Hem Nordic AB för över 2 år sedan. Snart efter leverans upptäckte vi ett fel på luftrenaren vilket vi anmälde till företaget. Företaget har gjort upprepade försök att avhjälpa felet men när felet kvarstod 2 år efter leverans yrkade vi med stöd av Konsumentköplagen att köpet skulle hävas, att företaget skulle ta tillbaka luftrenaren och återbetala oss köpesumman. Företaget visade ingen vilja att tillmötesgå oss utan hänvisade oss till ARN. Vi anmälde ärendet till ARN och både vi samt Sunt Hem Nordic AB gavs möjlighet att presentera underlag i ärendet. ARN prövade ärendet utifrån det underlag som inkommit och i ARN:s beslut i ärende 2021-05115 framgår att Sunt Hem Nordic AB rekommenderas att ta tillbaka luftrenaren och återbetala oss 42 500 kr. Sunt Hem Nordic AB väljer att inte följa ARN:s beslut utan begär istället omprövning av ärendet. ARN har nu även avslagit begäran om omprövning men trots detta vägrar Sunt Hem Nordic AB att rätta sig efter ARN:s rekommendation vilket innebär att företaget lär återfinnas på Råd&Röns "svarta lista" och vi har inget annat val än att med stöd av juridiskt ombud stämma Sunt Hem Nordic AB för att låta ärendet prövas i domstol.
Oerhört oseriöst ,rent bedräger skulle jag säga.
Oseriöst företag, lovar mer än de håller.
Ladda upp bilder
(Maximal storlek: 20MB)
80 tkr
−7 tkr
-8.8%
Ja
Ja
1
Org.nr.
559159-6118
Juridiskt namn
Sunt Hem Nordic AB
Parent company
ReGloDo AB
Moms nummer
SE559159611801
Registreringsdatum
2018-05-24
Bolagsform
Aktiebolag
SNI-bransch