Föremålet för bolagets verksamhet ska vara att -direkt eller indirekta) planera, projektera, uppföra, inneha och förvalta en järnväg från Rosersberg via Stockholm-Arlanda flygplats till Odensala (Järnvägen), b) upplåta Järnvägen och vissa andra rättigheter som är erforderliga för driften av järnvägstrafik mellan Stockholm-Arlanda flygplats och Stockholm Central, c) utföra kontroll över driften av Järnvägen samt driften av järnvägstrafik mellan Stockholm-Arlanda flygplats och Stockholm Central, d) verka för en integrerad och effektiv trafikering av Järnvägen och samverka med flygplatshållaren för att uppnå en attraktiv trafiklösning för tåg och flyg på Stockholm-Arlanda flygplats, samt att bedriva därmed förenlig verksamhet.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 58 410 | 58 465 | 58 265 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 13 942 | 13 379 | 14 133 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 40 956 | 24 197 | 19 961 |
Årets resultat (tkr) | 32 729 | 18 852 | 15 774 |
Summa tillgångar (tkr) | 1 723 260 | 1 747 437 | 1 792 625 |
Antal anställda |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 58 410 | 58 465 | 58 265 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 13 942 | 13 379 | 14 133 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 40 956 | 24 197 | 19 961 |
Årets resultat (tkr) | 32 729 | 18 852 | 15 774 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 1 684 957 | 1 683 549 | 1 765 736 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 38 304 | 63 888 | 26 889 |
Tillgångar (tkr) | 1 723 260 | 1 747 437 | 1 792 625 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 98 485 | 65 756 | 46 904 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 1 554 942 | 1 611 338 | 1 667 733 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 69 833 | 70 343 | 77 988 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 1 723 260 | 1 747 437 | 1 792 625 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | 295 | 286 | 277 |
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | 61 | 59 | 58 |
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | |||
Omsättning per anställd (tkr) | |||
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 23.9% | 22.9% | 24.3% |
Soliditet | 5.7% | 3.8% | 2.6% |
Kassalikviditet | 54.9% | 90.8% | 34.5% |
Föremålet för bolagets verksamhet ska vara att -direkt eller indirekta) planera, projektera, uppföra, inneha och förvalta en järnväg från Rosersberg via Stockholm-Arlanda flygplats till Odensala (Järnvägen), b) upplåta Järnvägen och vissa andra rättigheter som är erforderliga för driften av järnvägstrafik mellan Stockholm-Arlanda flygplats och Stockholm Central, c) utföra kontroll över driften av Järnvägen samt driften av järnvägstrafik mellan Stockholm-Arlanda flygplats och Stockholm Central, d) verka för en integrerad och effektiv trafikering av Järnvägen och samverka med flygplatshållaren för att uppnå en attraktiv trafiklösning för tåg och flyg på Stockholm-Arlanda flygplats, samt att bedriva därmed förenlig verksamhet.